Kultura-Media-Teologia, 2015, nr 20
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36005
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2015, nr 20 wg Temat "daily newspaper"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Wybór następcy papieża Benedykta XVI na łamach „Rzeczpospolitej” i „Gazety Wyborczej”Brzoza, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2015)Dziennikarze każdego dnia dokonują selekcji informacji, przedstawiając odbiorcy tylko te treści, które w ich opinii są istotne i mogą wzbudzić zainteresowanie. Kryteria wpływające na medialne rozpowszechnienie konkretnej wiadomości sklasyfikowali J. Galtung i M. Holmboe-Ruge. Odnosząc się do tej koncepcji, wykazano, iż konklawe spełnia wszystkie kryteria, uprawniające do uzyskania miana wydarzenia medialnego. Najważniejsza część artykułu to wyniki analizy zawartości wybranych wydań „Rzeczpospolitej” i „Gazety Wyborczej”. Jaką rolę odegrały badane mass media podczas konklawe w 2013 roku? Jaki obraz Kościoła wykreowano w analizowanych tytułach w badanym okresie? Przeprowadzone analizy prasoznawcze miały dać odpowiedź na powyższe pytania oraz pokazać, jaki obraz ostatniego konklawe i wizerunek papieża Franciszka zaprezentowano w dziennikach.