Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 2019, T. 52, z. 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35231
Przeglądaj
Przeglądaj Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 2019, T. 52, z. 2 wg Temat "aestheticization of reality"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Ekonomia doświadczeń w warunkach estetyzacji rzeczywistościLipski, Aleksander (Księgarnia Św. Jacka, 2019)Ekonomia doświadczeń (wrażeń, przeżyć, emo cji itp.) jest częścią szerszego syndromu zjawisk: w wymiarze kulturowym jest częścią estetyzacji (kulturalizacji) rzeczywistości, w wymiarze ekonomicznym jest składnikiem kapitalizmu kognitywnego. estetyzacja rzeczywistości polega na zastępowaniu pierwotnej funkcji instrumentalno-praktycznej przez funkcję semiotyczno-symboliczną. Estetyzacja przejawia się w muzeifikacji i teatralizacji instrumentalno-praktycznych obiektów i czynności życia codziennego. Estetyzacja prowadzi do rozszerzania się zakresu kultury (ikonosfery), która z odrębnej dziedziny świata społecznego staje się wszechobecną jego cechą (jedność społeczno-kulturowa). W kapitalizmie kognitywnym ekonomia doświadczeń stanowi część procesu dematerializacji pracy i produkcji.