Polonia Sacra, 2018, R. 22, Nr 4 (53)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/4553
Przeglądaj
Przeglądaj Polonia Sacra, 2018, R. 22, Nr 4 (53) wg Temat "Amoris laetitia"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja The Four Problems which Old Testament Married Couples Grapple withMajewski, Marcin (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2018)In the context of a lively debate on the encyclic of Pope Francis Amoris laetitia, in this article I take up the four most important problems that marriages in the Old Testament grappled with: polygamy, or marrying multiple spouses, lack of offspring, infidelity, or betrayal, and divorce. It is only against this issues that the profound novum of Catholic teaching on marriage emerges. The proposal will be that problems afflicting couples of biblical time are not so different from the ones besetting contemporary couples.Pozycja Włączanie wiernych w sytuacjach nieregularnych w życie wspólnoty KościołaRojowski, Leszek (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, 2018)Adhortacja Amoris laetitia daje zdecydowany impuls do działań na rzecz pełniejszego włączenia w życie Kościoła wiernych, którzy znajdują się w sytuacjach nieregularnych. Ma się to dokonać dzięki procesowi towarzyszenia i rozeznania, który po uwzględnieniu złożoności i różnorodności sytuacji, okoliczności łagodzących, i innych czynników wskaże konkretne możliwości ich szerszej integracji. Powinna się ona wyrażać w podejmowaniu różnych posług i form aktywności w dziedzinie liturgicznej, duszpasterskiej, edukacyjnej, instytucjonalnej i dobroczynnej. Przykładem wdrażania nauczania Franciszka w tej materii jest dokument Pastoral guidelines for implementing Amoris laetitia wypracowany przez archidiecezję w Filadelfii. Łączy on w swoich rozwiązaniach wskazania zawarte w Amoris laetitia z wcześniejszym nauczaniem Kościoła, zwłaszcza tym wyrażonym w Familiaris consortio. Normy tego dokumentu z jednej strony promują włączanie wiernych w sytuacjach nieregularnych w życie Kościoła, a z drugiej określają zadania, które nie mogą przez nich być podjęte. Jest to uzasadnione koniecznością kierowania się nie tylko miłością i miłosierdziem, ale też prawdą o nierozerwalności małżeństwa.