Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2015, nr 22
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/3898
Przeglądaj
Przeglądaj Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie, 2015, nr 22 wg Temat "agatologia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Wychowanie ku dobru – w perspektywie Tischnerowskiej koncepcji człowieka agatologicznegoAdamczyk, Dariusz (Uniwersytet Szczeciński, 2015)Artykuł dotyczy zagadnienia wychowania w perspektywie agatologicznej. Podstawę takiego wychowania stanowi filozoficzna refleksja nad człowiekiem jako bytem, którego celem jest integralny rozwój ku pełni człowieczeństwa. Taką refleksję podejmuje Józef Tischner. Jego koncepcja człowieka agatologicznego koncentruje się na realizacji i konkretyzacji „ja” aksjologicznego, wynika bowiem ze stosunku człowieka do wartości. W takiej perspektywie w procesie wychowania istotne jest dialogiczne spotkanie wychowanka z wychowawcą, które stanowi szansę na przeżycie wartości i podążanie w kierunku dobra. Ze strony wychowawcy zakłada to konieczność świadczenia o dobru oraz inspirowanie wychowanka do poszukiwania twórczych dróg jego realizacji w życiu.