Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36293
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30 wg Temat "budowanie wizerunku"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Budowanie wizerunku instytucji niekomercyjnej na przykładzie uczelni kościelnej – wybrane narzędzia public relationsCymanow-Sosin, Klaudia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)W artykule zostały przedstawione wyniki badań, które dotyczyły oceny czterech podstawowych typów wizerunku, na przykładzie instytucji naukowej, jaką jest Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie. Celem nadrzędnym było postawienie diagnozy na temat oceny bieżącego wizerunku uczelni, a także uzyskanie szczegółowych opinii o narzędziach, jakie – zdaniem respondentów – powinny być wykorzystywane w budowaniu właściwej strategii prowizerunkowej uniwersytetu. Hipoteza, iż uczelnia o charakterze kościelnym kształtuje właściwy wizerunek przede wszystkim w oparciu o rekomendację i bezpośredni kontakt z odbiorcami, została zweryfikowana tylko częściowo pozytywnie i poszerzona o inne narzędzia, tj. identyfikację wizualną (corporate identity) i relacje z mediami (media relations). W wyniku przeprowadzonych badań przy użyciu kwestionariusza ankietowego z zastosowaniem m. in. skali Likerta, określone zostały wskaźniki zbudowane ze średniej odpowiedzi na pytania, a skalowanie odpowiedzi pozwoliło wyznaczyć predylekcje zaproponowanych narzędzi PR i propozycje wykorzystania najbardziej skutecznych metod. Na pierwszym planie znalazła się komunikacja zapośredniczona medialnie – przede wszystkim o oparciu o Sieć i media elektroniczne. Zdaniem badanych, renoma uczelni i troska o jej reputację wśród młodej generacji użytkowników multimediów najskuteczniej może być realizowana w mediach społecznościowych. Wnioskiem pobocznym z przeprowadzonych badań jest opinia, iż kompatybilność, spójność i odpowiedniość w obrębie identyfikacji wizualnej oraz w kontaktach za pośrednictwem mediów są czynnikami, które – wedle respondentów – w zasadniczy sposób pomagają w budowaniu dobrych relacji z otoczeniem.Pozycja Public relations w kształtowaniu wizerunku polskiego publicznego szkolnictwa na poziomie szkół średnich i gimnazjówKalinowska, Danuta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Celem artykułu jest omówienie problematyki związanej z kreowaniem wizerunku przez polskie szkoły publiczne. W szczególności, analizie poddane zostały techniki, narzędzia i kanały komunikacji prowadzone przez te jednostki. Podstawowe pytanie, które przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do zasadności samej komunikacji, sposobów jej realizacji i użytych do realizacji tego celu kanałów komunikacyjnych. Całość rozważań została osadzona w ramach teoretycznych tzw. krytycznej analizie dyskursu i poparta analizą przytoczonych przykładów, tj. komunikacji bezpośredniej w świecie rzeczywistym adresowanej do rodziców, imiennej komunikacji pośredniej przy użyciu Librusa, komunikacji pośredniej przy użyciu stron internetowych prowadzonych przez placówki oraz informacje medialne o szkole i jej działaniach. Celem badania jest ustalenie poziomu prowadzenia i wykorzystania środków oraz narzędzi, za pomocą których szkoły publiczne na terenie RP budują swój wizerunek.