Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36293
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 30 wg Temat "communication"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Analityka internetowa i jej potencjał w trzecim sektorzeRobak, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Większość organizacji pozarządowych wykorzystuje internet w swojej działalności, ale tylko część z nich bada skuteczność prowadzonej komunikacji. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy organizacje trzeciego sektora mogą poprawić efektywność dzięki badaniu swoich działań internetowych oraz jakie rodzaje badań są przydatne i możliwe do przeprowadzenia przez tę grupę organizacji. Autor przedstawia badania nad dojrzałością analityczną organizacji (Davenport / Harris). Na tej podstawie przedstawia wyniki własnych badań porównawczych (2015/2017), gdzie ocenia, jaka część stron organizacji trzeciego sektora zbiera dane o zachowaniu internautów. Przestawiono też propozycję dziesięciu rodzajów badań internetu połączone z oceną przydatności tych badań dla organizacji pozarządowych.Pozycja Jak zwiększyć skuteczność organizacji non profit korzystając z social media? Case study na podstawie wybranych fundacji katolickichBrzezińska-Waleszczyk, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Na przykładzie wybranych organizacji pożytku publicznego (katolickich i świeckich) pokazuję, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji działań non profit oraz zwiększenia skuteczności fundacji. Prezentuję wyniki badań monitoringu mediów na temat obecności wybranych fundacji w internecie, a dla sformułowania zasad komunikacji w social media poddaję analizie kanały social media największych polskich organizacji pożytku publicznego.Pozycja Public relations w kształtowaniu wizerunku polskiego publicznego szkolnictwa na poziomie szkół średnich i gimnazjówKalinowska, Danuta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Celem artykułu jest omówienie problematyki związanej z kreowaniem wizerunku przez polskie szkoły publiczne. W szczególności, analizie poddane zostały techniki, narzędzia i kanały komunikacji prowadzone przez te jednostki. Podstawowe pytanie, które przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do zasadności samej komunikacji, sposobów jej realizacji i użytych do realizacji tego celu kanałów komunikacyjnych. Całość rozważań została osadzona w ramach teoretycznych tzw. krytycznej analizie dyskursu i poparta analizą przytoczonych przykładów, tj. komunikacji bezpośredniej w świecie rzeczywistym adresowanej do rodziców, imiennej komunikacji pośredniej przy użyciu Librusa, komunikacji pośredniej przy użyciu stron internetowych prowadzonych przez placówki oraz informacje medialne o szkole i jej działaniach. Celem badania jest ustalenie poziomu prowadzenia i wykorzystania środków oraz narzędzi, za pomocą których szkoły publiczne na terenie RP budują swój wizerunek.Pozycja Religijność a komunikacja w małżeństwieŚliwak, Jacek; Zarzycka, Beata; Zarosińska, Dominika; Piaszczak, Urszula (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2017)Niniejszy artykuł traktuje o religijności w odniesieniu do komunikacji małżeńskiej. Opisując pojęcie religijności odniesiono się do Wielofunkcyjnego modelu religijności Stefana Hubera, którego operacjonalizację stanowi Skala Centralności Religijności C-15 . Komunikacja małżeńska, z kolei, ujęta została z perspektywy struktury zaproponowanej przez Kaźmierczak i Plopę , czego operacjonalizacją jest Kwestionariusz Komunikacji Małżeńskiej (KKM). W badaniu udział wzięło 100 osób (50 kobiet i 50 mężczyzn), będących w związkach małżeńskich. Główna hipoteza mówi o istnieniu związków istotnych statystycznie między centralnym usytuowaniem religijności w poznawczej strukturze osobowości i pozytywną komunikacją w małżeństwie. Uzyskane wyniki pozwoliły na częściowe potwierdzenie stawianych hipotez.