Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35902
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2013, nr 15 wg Temat "edukacja"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja patriotyczna w lokalnych katolickich rozgłośniach radiowych w Polsce. Mikrostudium na wybranych przykładachGut, Alina (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Niniejszy artykuł jest analizą zaangażowania katolickich regionalnych rozgłośni radiowych w Polsce w promocję patriotyzmu i edukację patriotyczną. Zebrane dane pochodzą z audycji emitowanych na antenie badanych stacji radiowych zamieszczonych na ich stronach internetowych w 2012 roku. Analiza zgromadzonego materiału dowodzi, że nawet jeśli w poszczególnych radiostacjach temat patriotyzmu nie jest dominujący, to pełni on jednak istotną rolę w ich polityce przekazu.Pozycja Szanse i zagrożenia związane z używaniem komputera a problematyka wychowania dziecka w rodzinieSobisz, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Poniższe opracowanie stawia sobie za cel przybliżyć rzeczywistość świata cyfrowego, nowych form komunikacji międzyludzkiej, zwłaszcza komputera i jego wpływu na złożony proces wychowania młodego człowieka do pełni człowieczeństwa, wedle zamysłu Chrystusa. Dlatego też na początku autor refleksję skupi się na ukazaniu wspólnoty małżeńsko-rodzinnej, jako miejsca, gdzie dzieci i młodzież stawiają pierwsze kroki w zróżnicowanej rzeczywistości. O tyle jest to ważne, bowiem współcześnie istnieje wiele tendencji proponujących odmienne formy wychowawcze, które często ograniczają wizję człowieka do sumy popędów, bądź tylko do wymiary psychicznego, negując tym samym całą sferę duchową. Ponadto autor zwróci uwagę na odpowiedzialność rodzicielską, kształtującą przyszłą osobowość. Następnie przedstawiona zostanie rzeczywistość świata mass mediów, jako nowej formy komunikacji międzyludzkiej, aby później ukazać szanse i zagrożenia w procesie wychowawczym, jakie niesie ze sobą obecność komputera w życiu dziecka i rodziny. Te współczesne narzędzie, jakim jest komputer, coraz częściej staje się „członkiem” życia rodzinnego. Wraz ze swoimi możliwościami, zwłaszcza z nową formą nawiązywania relacji ludzkich, rzeczywistość świata cyfrowego wymaga pogłębionej refleksji, która za swój przedmiot badawczy obierze analizę relacji zachodzącej między realną osobą, a wykreowanym przez człowieka światem wirtualnym.Pozycja Wpływ przekazu medialnego na współczesny wzorzec męskości a implikacje dla edukacjiSiewicz, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2013)Współczesna kultura tworzy wiele aspektów życia, którym muszą sprostać współcześni mężczyźni. Wymogi im stawiane sprawiają, że poświęcają oni coraz więcej czasu swojemu ciału oraz stylowi życia. Środki masowego przekazu sprawiają, że współczesny mężczyzna jest pod ciągłą obserwacją oraz kontrolą, wszelki błąd jest od razu dostrzegany. Dodatkowo, media pokazują jaką drogę powinien mężczyzna obrać, aby stać się bardziej męskim przy użyciu kobiecych atrybutów – kosmetyków, perfum, modnego ubioru. Współcześnie męskość podlega feminizacji. Mężczyzna ślepo dąży za promowanymi w mediach ideałami męskości, zapominając o swojej tożsamości. W konsekwencji, „esencję” mężczyzny stanowi tylko i wyłącznie jego płeć biologiczna. Zanikają widoczne różnice płciowe, nastaje era płci androgynicznej. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie propagowanego przez media wzorca męskości w zestawieniu z rzeczywistymi oczekiwaniami kobiet. Wyniki analiz zostały przedstawione w badaniach własnych. Ponadto, ukazana zostanie konieczność wprowadzenia odpowiednio skonstruowanych programów edukacyjnych adekwatnych do wymogów współczesnej kultury.