Communio, 2013, R. 33, nr 3 (183)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/19620
Przeglądaj
Przeglądaj Communio, 2013, R. 33, nr 3 (183) wg Temat "czas"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Czas i eschatologia w islamieMarkowski, Rafał (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Islam należy do systemów religijnych opartych na objawieniu historycznym. Bóg objawia się w historii, w wydarzeniach historycznych, które stają się „Słowami” Boga. Bóg „mówi” do człowieka przez akt stworzenia, przez powołanie proroków czy też przez przekazanie Muhammadowi pełni objawienia Bożego. W ten sposób kształtuje się historia zbawienia, w której Bóg poszukuje człowieka, nawiązuje z nim dialog i wzywa do zjednoczenia w wierze. Kresem tej historii będzie Dzień Sądu Ostatecznego decydujący o wiecznej nagrodzie lub wiecznym potępieniu.Pozycja Kiedy on ponownie przyjdzie? Filozoficzne rozważania o czasie paruzjiHenrici, Peter (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Pytanie, kiedy ponownie przyjdzie Chrystus, zawsze nurtowało chrześcijan, lecz nieprzewidywalność tego momentu sprawiła, że oczekiwanie na ponowne przyjście nie jest już obecnie tak intensywne jak dawniej. Kwestia paruzji związana jest z zagadnieniem czasu, podejmowanym przez takich filozofów jak św. Augustyn, Kant, Bergson, Husserl Heidegger czy Blondel. O ile w życiu człowieka nieuchronna jest śmierć, z perspektywy chrześcijan nieuchronne jest ponowne przyjście na świat Chrystusa. To właśnie stanowisko wobec paruzji stanowi różnicę między życiem chrześcijańskim a niechrześcijańskim.