Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 16
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35912
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 16 wg Temat "allegro"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Virtual Societies in the Real World: Return to the Roots or a New E-Business Model? An Attempt to Interpret on the Basis of E-Commerce ServicesStępnicka, Nina (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2014)Wirtualne społeczności e-commerce wykazują podobne cechy i kierują się zbliżonymi zasadami, jakie obowiązują w innych społecznościach wirtualnych. Zrzeszają aktywnych, jak również biernych użytkowników: kupujących i sprzedających w serwisach handlowych, którzy poza dokonywaniem transakcji handlowych podejmują także inne działania o charakterze społecznościowym. Cechą charakterystyczną wirtualnych społeczności e-commerce, głównie społeczności zgromadzonych wokół serwisów aukcyjnych, jest przenoszenie wirtualnych kontaktów i znajomości do świata rzeczywistego, organizując realne spotkania i zloty użytkowników, sympatyków, fanów i wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w serwisach aukcyjnych. Przykładami wirtualnych społeczności e-commerce sięgającymi do świata realnego są między innymi serwisy Allegro.pl i eBay.com, które od początków swego istnienia, tj. drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku, wprowadziły modele biznesu oparte na uzupełnianiu tradycyjnej działalności on-line pozainternetowymi formami spotkań off-line.