Polonia Sacra, 2008, R. 12 (30), Nr 23 (67)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/2806
Przeglądaj
Przeglądaj Polonia Sacra, 2008, R. 12 (30), Nr 23 (67) wg Temat "adhortacja"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Dies Domini jako Dies EcclesiaeLeśniak, Marek (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2008)La domenica non è solo un giorno del Signore ma anche il giorno della Chiesa. Perciò ogni cristiano sente nel proprio cuore una chiamata a partecipare alla Santa Messa insieme con la comunità dei credenti. Vivendo però nella società scristianizzata spesso trova qualche difficoltà di seguire questa chiamata: tanti membri della società, a volte i propri colleghi, non lo fanno più. Nell'articolo qui presentato proviamo di nuovo scoprire il valore del „Giorno del Signore come giorno della Chiesa” Come la base ci serve F insegnamento di Giovanni Paolo II, soprattutto l'Enciclica Ecclesia de Eucharistia, l'Esortazione Apostolica Ecclesia in Europa e la Lettera Apostolica Dies Domini. Questi documenti non solo ci dicono che dobbiamo nel modo fruttuoso realizzare la vocazione cristiana, ma ci dimostrano come la partecipazione alla Santa Messa domienicale ci guida e rafforza a seguire questa vocazione.Pozycja New Evangelisation in the Light of the Church's TeachingBaczyński, Andrzej (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 2008)Ewangelizacja jest „procesem wielowarstwowym, składającym się z wielu elementów”, jest dynamiczną rzeczywistością ponieważ musi dotrzeć do wszystkich przestrzeni życia człowieka i stworzyć nowe człowieczeństwo. Paweł VI w Evangelii nuntiandi, używając terminów takich jak „przynieść”, „przejść”, „stworzyć”, wyraża ten dynamiczny charakter procesu ewangelizacji. Zadaniem Kościoła nie jest stać na straży Ewangelii jako żywego i cennego skarbu, lub ukryć ją, lecz, przeciwnie, przynieść ją ludziom. Proces ten rozumiany w taki sposób nie jest jednak oczekiwaniem na człowieka, lecz wyjściem naprzeciw i spotkaniem go we wciąż zmieniających się warunkach i sytuacjach. Jest to „zwiastowanie” wizji zbawienia zawartej w Ewangelii.