Communio, 2013, R. 33, nr 1 (181)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/19607
Przeglądaj
Przeglądaj Communio, 2013, R. 33, nr 1 (181) wg Temat "Christianity"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Kościół a wyzwania genderyzmuPater, Dariusz (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Tożsamość płciowa to nasze własne poczucie przynależności do danej płci. Ponowoczesność jest kontynuacją świata nowoczesnego, który miał swój początek na przełomie XVII i XVIII w. Współcześnie rozróżnia się płeć biologiczną oraz kulturową. Tę ostatnią narzuca krąg społecznościowy. Typizacja generuje stereotypy, które często są krzywdzące dla obu płci biologicznych i należy je z życia usuwać. Kościół katolicki jest zaniepokojony działaniami wymierzonymi w tradycyjny model rodziny. Przyznaje, że nie zawsze doceniał rolę kobiety, ale nie akceptuje zjawiska gender, uważa również, że małżeństwo to kobieta i mężczyzna.Pozycja Rodzina nadzieją ludzkości. Studium religioznawczeMarkowski, Rafał (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)Marriage and family are communal and universal institutions. They are not connected with any pattern of religious life in any significant way. Nevertheless, religious systems pay considerable attention to marriage and family reminding that they are forms of living together and giving them a religious dimension. Facing present day tendencies and threats, religions guarantee stability of marriage and family while at the same time they confirm that it is in the bond of the family that the human being experiences love, matures and learns the responsibility to transmit life. In tribal religiosity, an emphasis is put on the fact that the family life is deeply rooted in the community.Pozycja Współczesny ateizm – nowe pogaństwoGóralczyk, Paweł (Wydawnictwo Pallottinum, 2013)