Polonia Sacra, 2024, T. 28, Nr 4
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/37662
Przeglądaj
Przeglądaj Polonia Sacra, 2024, T. 28, Nr 4 wg Temat "catechesis"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Młodzież o lekcji religii. Studium socjologiczno-pastoralne na przykładzie archidiecezji przemyskiejŻołyniak, Krzysztof (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, 2024)Wiedza o czynnikach wpływających na rezygnację z uczestnictwa w szkolnych lekcjach religii i informacje pozwalające ocenić skalę tego zjawiska z socjologicznego punktu widzenia są mocno rozproszone i słabo rozpoznane, szczególnie w odniesieniu do szkół z archidiecezji przemyskiej. Opracowanie przedstawia wyniki badania socjologicznego „Młodzież o lekcji religii. Studium socjologiczno-pastoralne na przykładzie archidiecezji przemyskiej” zrealizowanego przez autora jesienią 2021 roku wśród młodzieży z tejże archidiecezji. Autor próbuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego uczniowie szkół średnich rezygnują z lekcji religii. Stara się to zrobić, analizując zebrane odpowiedzi dotyczące praktyk religijnych, rolę, jaką lekcje religii odgrywają w życiu współczesnej młodzieży oraz wpływu tych lekcji na wybory życiowe młodych osób. W celu omówienia powyższych zagadnień struktura artykułu obejmuje: wprowadzenie; cele i zadania szkolnego nauczania religii w odniesieniu do systemu wartości i potrzeb duchowych, którymi zamierza się zainspirować młodzież podczas szkolnych zajęć religii; omówienie badań własnych oraz wnioski i postulaty pastoralne. W tekście zastosowano metody: statystyczną, opisową, analizy, syntezy oraz pastoralną.