Kultura-Media-Teologia, 2020, nr 40
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36704
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2020, nr 40 wg Temat "education policy"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja medialna we FrancjiMatusiak, Renata (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2020)Edukacja medialna stanowi ważny punkt edukacji szkolnej i całożyciowej. Po analizie literatury związanej z edukacją medialną we Francji można mówić o rozbudowanej wizji i działaniach dotyczących realizacji edukacji medialnej we Francji. Od strony praktycznej należy jednak zauważyć, że podobnie jak w Polsce, istnieją problemy z jej oceną, gdyż jest realizowana w ramach wielu przedmiotów. Należy zwrócić uwagę na postrzeganie edukacji medialnej we Francji jako edukacji przyszłościowej, a także na problemy trawiące jej wnętrze, jak nierównomierny dostęp do edukacji, problemy komunikacyjne i kulturowe spowodowane napływem emigrantów do dużych aglomeracji we Francji, a także wtórny analfabetyzm części potencjalnych odbiorców edukacji medialnej. W dyskusji pojawiają się także pytania dotyczące konsumpcji mediów, w tym głównie Internetu. Problemem jest też fakt, że umiejętności techniczne młodych ludzi będących częścią społeczeństwa francuskiego przewyższają rozumienie sztuki korzystania z mediów, co bardzo przypomina problem Polski w tym kontekście.