Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 39
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36610
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 39 wg Temat "communication"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Catechesis and new evangelization in the face of contemporary challenges of social communicationKopiczko, Tomasz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)The article is the outcome of pending research. It raises a broad and complex issue of new evangelization and catechesis in the face of contemporary challenges of social communication. Pursuant to the framework of a research project, this article juxtaposes Polish and Italian literature in recent years. The effect of the scientific research is presented in three points. The first one sets out contemporary challenges of social communication. The next one presents a contemporary illustration of evangelization and catechesis. The last one sets forth concrete rules and solutions. Amongst them we can list the following ones: appropriate order of ministry – catechesis should be preceded by evangelization; the whole work of the Church should have a positive message and lead to hope; preachers and religion teachers should be required to testify with authentic faith and dynamic engagement.Pozycja Komunikacja kryzysowa jako czynnik rozwoju kryzysuKochan, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)Tematem artykułu jest komunikacja kryzysowa w mediach i w polityce. Autor, wychodząc od definicji kryzysu wizerunkowego i opisywanych w literaturze reguł komunikacji kryzysowej, analizuje zachowania, które zamiast redukować skutki kryzysów – intensyfikują je. W tekście omawiane są na konkretnych przykładach następujące błędy komunikacji kryzysowej: 1. Mijanie się z prawdą, 2. Brak odniesienia się do zarzutów, 3. Agresja w komunikacji kryzysowej, 4. Brak empatii, 5. Niespójność komunikatu, 6. Pójście pod prąd oczekiwaniom opinii publicznej, a więc lekceważenie zaniepokojenia odbiorców. W końcowej części tekstu autor wskazuje zasady, których przestrzeganie wzmacnia skuteczność komunikacji kryzysowej.Pozycja Możliwości kontra oczekiwania. Jak komunikują się instamatki i jakie wartości wyznają?Jarosz, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)Coraz więcej młodych kobiet, które spodziewają się dziecka lub już zostały matkami, zakłada konta na Instagramie i traktuje je jako pamiętnik z nowego rozdziału życia. Instamatki – bo tak same siebie nazywają kobiety dokumentujące zdjęciami różne oblicza macierzyństwa – to już zorganizowana grupa, której członkinie często znają się także w realnym świecie. To, co można zobaczyć na pokazywanych przez nie fotografiach – w połączeniu z charakterystycznymi opisami zdjęć i komentarzami pod nimi – skłania do licznych refleksji. Nasuwają się pytania m.in. o to, jakie potrzeby kobiet zaspokaja komunikowanie o macierzyństwie w mediach społecznościowych, jakich środków wyrazu używają w zamieszczanych w Sieci wpisach i co decyduje o ich wyborze, jaki obraz macierzyństwa wyłania się z analizy publikowanych przez nie treści, i wreszcie: jakie wartości są dla nich ważne. Próba odpowiedzi na nie zostaje podjęta w poniższym artykule.Pozycja Understanding John Paul II’s communication with the contemporary world on the example of Joanna Sobczyk-Pajak’s paintingNęcek, Robert (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)The process of interpersonal communication as understood by John Paul II is a reality based on establishing mutual relations and cooperation. Communication requires a specific medium, and in this context the image becomes the communication medium, because the communication of John Paul II is presented on the plane of the image. That is why the papal painting made by Joanna Sobczyk-Pajak is a communication of beauty. John Paul II in a painting, fascinates at every step and in the way in which he amazed the world during his lifetime. Of course, art is such a dimension of human life that it can pose questions or answer them. Everything depends on the imagination of the artist and the recipient himself. It seems, however, that the painting by the Cracow artist from Podłęże is a call for basic values that make human life beautiful and meaningful. There is no pressure in this painting. Talking to the audience through the painting and serving them manifestations of papal communication, he asks people living today about the values in their lives, about the sense of beauty, about the liberation of harmony in the heart. In this way, the essence of communication becomes the meeting with people.