Kultura-Media-Teologia, 2023, nr 56
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/37401
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2023, nr 56 wg Temat "Church"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Kongres Katolików i Katoliczek jako głos w synodalnej debacie o współczesnym polskim Kościele katolickimPokorna-Ignatowicz, Katarzyna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2023)Celem artykułu jest przedstawienie fenomenu ponad dwuletniej działalności Kongresu Katoliczek i Katolików uwzględniające przyczyny jego powstania, sposób działania, cele i sposoby ich realizacji. Szczególna uwaga poświęcona zostanie wypracowanym przez Kongres dziesięciu postulatom, które w ramach procesu synodalnego przekazane zostały władzom polskiego Kościoła. Dowodzona będzie w nim teza, że w odpowiedzi na apel papieża Franciszka o budowanie Kościoła synodalnego, rozproszone dotychczas środowiska polskich katoliczek i katolików przekonanych o potrzebie zmian w Kościele, stworzyły wirtualną platformę debaty oraz podjęły działania, które ich zdaniem są drogą do budowania Kościoła synodalnego w Polsce.Pozycja Zastosowanie komunikacyjnego modelu 4K w misji ewangelizacyjnej wobec młodego pokoleniaCymanow-Sosin, Klaudia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2023)Media są takie, jacy są ludzie je tworzący, a jakość komunikacji jest odpowiednikiem relacji, jaką osoba żywi wobec drugiej lub całej społeczności. Niniejszy tekst ma charakter postulatywny, a celem opracowania jest przestawienie modelu komunikacji ewangelizacyjnej w Kościele w odniesieniu do ludzi młodych. Został on stworzony na bazie studiów literatury, analiz językowych i medialnych, prowadzonych wywiadów oraz badań empirycznych z użyciem neuronarzędzi. Zastosowanie metodologii analizy kontentu, mediometrii oraz postulatów krakowskiej szkoły personalizmu medialnego dało możliwość przygotowania funkcjonalnego narzędzia do badań nad językiem i komunikacją na poziomie akademickim, a praktykom pozwoli na zastosowanie zaproponowanych wyznaczników profesjonalnej komunikacji z młodymi w celu osiągnięcia zaplanowanych celów.

