Studia Theologica Varsaviensia
Stały URI zbioruhttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36512
Przeglądaj
Przeglądaj Studia Theologica Varsaviensia wg Tytuł
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 888
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja 1 Kor 7, 12a w świetle patrystycznej i współczesnej egzegezyZałęski, Jan (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1978)Pozycja 25 lat pracy ks. Biskupa Wincentego Urbana nad dziejami Kościoła na ŚląskuWyczawski, Hieronim Eug. (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1972)Pozycja A. Deissler: Die Grundbotschaft des Alten Testaments. Ein theologischer Durchblick, Freiburg-Basel-Wien 1978 Herder, 8° s. 166Roslon, Wiesław (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1981)Pozycja A. J. Arberry: Aspects of Islamic Civilisation (As Depicted in the Original Texts), London 1964, s. 408Nosowski, Jerzy (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1966)Pozycja A. Lauha, Kohelet (Biblischer Kommentar. Altes Testament 19), Neukirchen 1978, str. VIII+232. / Ks. M. Filipiak, Księga Koheleta. Wstęp – Przekład z oryginału – Komentarz – Ekskursy) Pismo Święte Starego Testamentu 8, 2), Poznań 1980, str. 250.Homerski, Józef (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1981)Pozycja A. Nicolas – ks. Eug. Dąbrowski: Życie Maryi Matki Bożej. Wyd. 3, Poznań 1964, str. 328.(Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1966)Pozycja Achille M. Triacca – Giovanni Pianazzi, Realtà e valori del sacramento del matrimonio (Convegno di aggiornamento, Roma, Facoltà di Teologia della Università Pontificia Salesiana, 1-4 novembre 1975), Roma 1976 ss. XVI, 455.Rychlicki, Czesław (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1978)Pozycja Actus humanus (Ku egzystencjalnej interpretacji tomaszowej etyki działania ludzkiego)Sikorski, Tadeusz (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1973)Pozycja Adaptacja polskich misjonarzy w Czarnej AfryceWesoły, Waldemar (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1981)Pozycja Adolph Leinweber, Gibt es ein Naturrecht?, Hamburg 1909, Cram, de Gruyter & Co, s. 216 + 18 nlb.Kalinowski, Marian (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1970)Pozycja Afrykańskie religie synkretyczne a misjeKowalak, Władysław (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1976)Pozycja Akademia Teologii Katolickiej w ciągu dwudziestopięcioleciaSobański, Remigiusz (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1980)Pozycja Akademia Teologii Katolickiej w pierwszym semestrze roku akademickiego 1971/72Ozorowski, Edward (Akademia Teologii Katolickiej w pierwszym semestrze roku akademickiego 1971/72, 1972)Pozycja Akta działalności arcybiskupa Zbigniewa Oleśnickiego (Studium źródłoznawcze)Olek, Tadeusz (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1975)Pozycja Aktualna problematyka Czwartej EwangeliiGryglewicz, Feliks (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1979)Pozycja Aktualne ujęcie eklezjologii w Czwartej EwangeliiMędala, Stanisław (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1982)The contemporary exegesis of the Fourth Gospel seems to devote considerable attention to ecclesiology, though the interpretations are by no means univocal. Scholarly opinions vary not only on much points as the interpretation of ecclesiological texts and references to the constitutive elements of the Church, but also with regard to the understanding of the relationship between ecclesiology and christology. The interpretation of the ecclesiological texts in the Fourth Gospel varies between individualistic readings of R. Bultmann, E. Schweizer, E. Käsemann and institutional readings of C. K. Barrett, R. Schnackenburg, D. Mollat, M.-E. Boismard. Almost all exegetes note the link between ecclesiology and christology of the Fourth Gospel. The interpretation of the relationship between ecclesiology and christology may be divided into three major orientations. According to so- authors (W. Langbrandtner, G. Richter) ecclesiology and christology are not the work of one writer; the former is said to have developed against the background of disputes within the church. Ot hers, like J. L. Martyn and R. E. Brown, view Fourth Gospel eccle siology mainly as a reflection of the structure of Johannine Church; ‘t is said to have acquired its shape in the course of christological disputes, particularly with Judaism. The third orientation treats the ecclesiology of the Fourth Gospel as the evangelist’s primary theological theme and explains its organis connexion with christology in the context of the editorial process (R. Schnackenburg, M.-É. Boismard).Pozycja Albert Schweitzer jako teologSkowronek, Alfons (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1981)Pozycja Alejandro Diez Macho M.S.C., Indissolubilidad del matrimonio y divorcio en la Biblia. La sexualidad en la Biblia (Editiones Fe Catholica) Madrid 1978, stron 346.Łach, Jan (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1980)Pozycja Ambrosius K. Ruf, Grundkurs Moraltheólogie, t. 1, Gesetz und Norm, Freiburg i. Br. 1975, Herder, ss. 176Marcol, Alojzy (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1977)Pozycja Ambroży Bogucki, Komes w polskich źródłach średniowiecznych, Roczniki Towarzystwa Naukowego w Toruniu, t. 76, 1971, z. 3, Warszawa 1972, ss. 113, 3 nlb.Gawlas, Sławomir (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1976)

