Tarnowskie Studia Teologiczne, 1987, T. 10, cz. 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/14055
Przeglądaj
Przeglądaj Tarnowskie Studia Teologiczne, 1987, T. 10, cz. 2 wg Tytuł
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 28
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Argument skrypturystyczny w ujęciu apologetów starochrześcijańskichŁomnicki, Edward (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Bibliografia prac drukowanych biskupa dra Jerzego AblewiczaNowak, Adam (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Bóg a transcendentalność pojęcia bytuŚliwa, Paweł (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Czym jest religia i dlaczego istnieje?Szurek, Wiesław (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Dar i posłanieKmiecik, Antoni (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Duchowe macierzyństwo Maryi według IV Ewangelii w świetle współczesnej egzegezyBednarz, Michał (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Graniczny charakter kosmologii (Prolegomena do filozofii kosmologii)Heller, Michał (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Three lectures present some methodological problems of cosmology in the following order: Lecture I: Different meanings of the term „philosophy of cosmology” are analysed. Philosophically the most interesting problems are the so-called frontier problems, i. e. problems which originate at the very borders of empirical method applicability. Lecture II: What does it mean the „universe”? Evidently, the term has many meanings. A common feature of all of them seems to be the following circumstance. Frontiers of what is called, at a given epoch, the universe are always fuzzy: observations reach limits of measurement errors, theoretical concepts break down. However, the science goes on, and what once was a frontier becomes a „local detail” within a new world. The universe of our knowledge expands. Lecture III: There is a certain structure called „universe”. This structure may be investigated either with the help of local methods or with the help of non-local ones. In the first case, one has the traditional physics, in the second case – cosmology. It turns out that even the traditional physics and astronomy tacitly presuppose some global assumptions. Cosmology cannot be avoided.Pozycja Historia organów w kościele Bożego Ciała w BieczuZając, Andrzej (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Kapłan jako sługa Słowa Bożego w świetle pism świętego Grzegorza WielkiegoSojka, Stanisław (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Kolegium Konsultorów, jego struktura organizacyjna i zadaniaDudziak, Jan (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Kompetencje administracyjne organów władzy kościelnej w Kościołach partykularnychKokoszka, Adam (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Kościół lokalny w nauczaniu starożytnych pisarzy chrześcijańskichPaciorek, Antoni (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Kultowe środowisko Psalmu 139Brzegowy, Tadeusz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Los i ethos (Próba postawienia problemu)Drożdż, Alojzy (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Modlitwa a życie wewnętrzneBobowski, Władysław (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Obraz siebie w procesie rozwoju osobowościSzewczyk, Władysław (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)The author takes up one the most important element of the development of personality so called „self-concept”. The article is devided into three parts in which such problems are discussed: genesis and structure, function of „self-concept” in the development of personality, features of „self-concept” in relation to affirmative development. The following factors are distinguished in genesis of „self-concept”: perception of the stimulates coming from one’s own body, influence coming from significant persons, identifications, comparison with others, self-reflection. There are such elements distinguished by psychology in the structure of „self-concept”; real-self-concept (what I am), ideal-self-concept (what I would like to be). From affirmative development point of view the „self-concept” should possess the following features; the „self-concept” should be: permanent, coherent, adequate that is to say realistic.Pozycja Pierwsza wizyta „ad limina Apostolorum” ks. biskupa ordynariusza dra Jerzego AblewiczaKos, Kazimierz (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Podstawowe obowiązki i uprawnienia chrześcijanGabryel, Edward (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Problematyka pasterska w pismach egzegetycznych św. Jana Chryzostoma w świetle współczesnej hermeneutyki biblijnejKania, Wojciech (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)Pozycja Przełomowe ćwierćwiecze posługiwania bpa Jerzego Ablewicza w Kościele tarnowskimDudziak, Jan (Instytut Teologiczny w Tarnowie, 1987)