Liturgia Sacra, 2009, R. 15, nr 1 (33)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/27336
Przeglądaj
Ostatnie zgłoszenia
Pozycja Pora Mszy św. w pierwszych wiekach chrześcijaństwaSuperson, Jarosław A. (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Związek sakramentów małżeństwa i Eucharystii. Próba interpretacjiGlombik, Konrad (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Pierścionki zaręczynowe i ślubne w Kościołach wschodnichLijka, Kazimierz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Liturgia Godzin w świetle obowiązujących przepisówAdamczyk, Jerzy (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Liturgia jako proces komunikowaniaGabara, Paweł (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja 300 lat plenerowego sanktuarium i pasyjnej pobożności ludowej na Górze Świętej AnnyOlsiński, Tymoteusz Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Tematyka liturgiczna na łamach kleryckiego pisma „Tempus Liberum” w okresie międzywojennymMieczkowski, Janusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Muzyczna forma dramatyzacji motywu cierpienia ChrystusaDrewniak, Janusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)The Author analyses the problem of musical rhetoric presenting Christ suffer. In his dissertation he concentrates on the passion form. He classifies the form, presents history and evolution of passion, musical structure, libretto and function of passion in liturgy. In analytical part of this article the Author presents examples of musical rhetoric formulas based on the greatest passion compositions: Passion unseres Herrn Jesu Christi nach dem Evangelisten Matthäus composed by Johann Sebastian Bach and Passio et Mors Domini nostri Jesu Christi secundum Lucani composed by Krzysztof Penderecki. The article presents the most characteristic definitions and figures which help to understand musical interpretation of libretto and also other than musical elements. This dissertation also presents functionality of “sound language” in religious music.Pozycja Stanisław Kwiatkowski – kompozytor i organista w służbie KościołowiGrajewski, Czesław (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Sceny paschalne w dekoracji kościołów egipskichMuc, Agnieszka (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja El Greco a ikonografia chrześcijańskaWitko, Andrzej (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Konferencja naukowa „Natura i cechy zgromadzenia liturgicznego chrześcijan” (Katowice, 21 maja 2009 r.)Pierskała, Rudolf (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Konferencja naukowa „Sprawowanie Wieczerzy Pańskiej w dzisiejszej Europie” (Warszawa, 2 1 kwietnia 2009 r.)Meyka, Waldemar (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Sympozjum liturgiczne o Słowie Bożym (Wrocław, 30 kwietnia 2009 r.)Cembrowicz, Paweł (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja O. Nikodem Kilnar OSPE duszpasterzem muzyków kościelnychPośpiech, Remigiusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Jasnogórska muzyka dawna w nagraniach płytowych i publikacjach nutowychPośpiech, Remigiusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Omówienie nadesłanych książekHelmut Jan (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Liturgisches Jahrbuch (2009), nr l, 2-3,4Mateja, Erwin (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja La Maison Dieu (2008), nr 2-4 (254-256)Kobienia, Joachim (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)