Konstrukcja tomistycznego ideału wychowania a kultura ponowoczesna
Data
2015
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydawnictwo Diecezjalne Adalbertinum
Abstrakt
This article is firstly focused on demonstrating sense and need for formulating ideals and models of upbringing. Implications of Thomistic model of upbringing in this work are main source of considerations. Secondly, authors want to show basic assumptions of postmodern ethic and its influences on shaping of modern upbringing models. Assumptions of postmodern model are confronted with standards of behaviour which are commonly accepted. The next aim of the work is also to get answer to question about status of Thomistic education model nowadays.
Opis
Słowa kluczowe
upbringing, education, Thomism, postmodern culture, postmodernism, philosophy, wychowanie, edukacja, tomizm, kultura ponowoczesna, postmodernizm, filozofia
Cytowanie
Studia Ełckie, 2015, T. 17, nr 4, s. 379-390.
Kolekcje
Licencja
CC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych