Aktywność religijna polskiej młodzieży i jej wpływ na ich zachowania konsumpcyjne

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Gdańskie Seminarium Duchowne

Abstrakt

Artykuł jest rezultatem badań nad zachowaniami konsumpcyjnymi polskiej młodzieży prowadzonymi w latach 2004‒2010. Omawia zmiany, jakie obserwuje się w postawach młodzieży wobec religii. W tekście omówiono także różnicowanie się zachowań konsumpcyjnych młodych ludzi pod wpływem ich aktywności religijnej.

The paper is the effect of the research studies referring to the consumer behaviors of the Polish youth conducted between 2004 and 2010. It presents the changes observed in the teenagers’ attitude towards religion over this period. It also refers to diversification of consumption behaviour of young people resulting from their religious activity.

Opis

Zawiera tabele.

Słowa kluczowe

aktywność religijna, młodzież, nastolatki, postawy wobec religii, zachowania konsumpcyjne, religia, religijność, konsumpcjonizm, attitudes towards religion, consumption behaviors, religious activity, youth, teenagers, religion, religiousness, consumerism

Cytowanie

Studia Gdańskie, 2012, T. 31, s. 343-358.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych