Kościół a mediokracja w Polsce

Brak miniatury

Data

2010

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Artykuł został poświęcony analizie stanowiska Kościoła wobec zjawiska rosnącego wpływu mediów i ich roli, jaką odgrywają w życiu społecznym. Kościół w swoim nauczaniu wielokrotnie przypominał o potędze mediów. Analizowany przez autora termin „mediokracja” wskazuje na zjawisko zbyt dużej zależności pomiędzy trzema elementami: mediami, polityką i biznesem. Autor zwraca uwagę na zjawisko laickiej mediokracji wobec Kościoła, jej przyczyny oraz przejawy. Na koniec formułuje postulaty walki z tym zjawiskiem: nowe prawo prasowe (medialne), zorganizowanie powszechnej edukacji medialnej w duchu etyki i pedagogiki chrześcijańskiej oraz dążenie do pewnej integracji mediów katolickich tak, by stały się większą przeciwwagą do laickich koncernów medialnych w Polsce.

This article analyses of the Church's position towards the phenomenon of the increasing impact of media and their role in society. Church in her teaching has repeatedly reminded of the power of the media. Analyzed by the author, the term “mediokracy” points to the phenomenon of too much dependence between media, politics and business. The author draws attention to the phenomenon of secular mediokracy to the Church, its causes and manifestations. At the end shows ways to combat this phenomenon: a new press law (media), the universal organization of media education in the spirit of Christian ethics and pedagogy, and working to integrate a Catholic media so that they become more counterweight to the secular media companies in Poland.

Opis

Słowa kluczowe

mediokracja, środki masowego przekazu, media, Kościół, Polska, edukacja medialna, polityka, władza, prawo prasowe, mediacracy, mass media, Church, Poland, media education, politics, power, press laws

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2010, nr 2, s. 24-43.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych