Polish Child as an Object of Marketing and Commercial Activities

Miniatura

Data

2014

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytania: kim jest współczesne polskie dziecko? Dlaczego staje się obiektem wielu działań marketingowych? W jakim zakresie mały polski konsument pozostaje we władaniu komunikatów reklamowych? Artykuł został oparty o badania ankietowe i wywiad bezpośredni, które zostały przeprowadzone z dziećmi 4, 5 i 6-letnimi. Badania objęły 120 polskich przedszkolaków.

This paper attempts to give an answer to the following questions: who is contemporary Polish child? Why it becomes the object of numerous marketing activities? To what extend is young Polish consumer ruled by advertising communications? The paper is based on a survey and direct interview, which were conducted among the 4, 5 and 6 year old children. The survey involved 120 Polish kindergarten kids.

Opis

Artykuł w języku angielskim.

Słowa kluczowe

konsumpcjonizm, konsumenci, mały konsument, społeczeństwo konsumpcyjne, komunikaty reklamowe, strategie perswazyjne, manipulacja, reklama, dzieci, consumerism, consumers, young consumer, consumption society, advertising communications, persuasion strategies, manipulation, advertising, children

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 18, s. 29-41.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych