Katolickie rozgłośnie radiowe w Polsce
Ładowanie...
Data
2014
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Na rynku radiowym w Polsce istnieje wiele rozgłośni katolickich. Stanowią one istotne narzędzie ewangelizacji oraz mają duży wpływ na budowanie wizerunku Kościoła. Celem artykułu jest przegląd głównych rozgłośni, ukazanie ich różnorodności. Przeprowadzona zostanie również wstępna analiza słuchalności omawianych stacji radiowych oraz próba przedstawienia perspektyw rozwoju radiofonii katolickiej w Polsce.
There is plenty of Catholic radio stations on the radio market in Poland. They constitute an important tool of evangelization and have big influence on creating public image of the Church. The article briefly overview major radio stations, taking under consideration main differences between them. The article presents an audience analysis of mentioned radio stations, and discusses prospects of development of Catholic radio stations in Poland.
There is plenty of Catholic radio stations on the radio market in Poland. They constitute an important tool of evangelization and have big influence on creating public image of the Church. The article briefly overview major radio stations, taking under consideration main differences between them. The article presents an audience analysis of mentioned radio stations, and discusses prospects of development of Catholic radio stations in Poland.
Opis
Zawiera tabele i wykresy.
Słowa kluczowe
radio, rozgłośnie radiowe, rozgłośnie katolickie, Polska, słuchalność, Radio Plus, Radio Maryja, niezależne rozgłośnie radiowe, historia, radio w Polsce, radio stations, Catholic radio stations, Poland, audience analysis, independent radio stations, history, radio in Poland
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2014, nr 19, s. 26-44.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych