Polska i Polacy w świetle propagandy niemieckiej na przykładzie satyr w tygodniku „Kladderadatsch” w latach 1930-1939

Ładowanie...
Miniatura

Data

2016

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Artykuł poświęcony wizerunkowi Polski i Polaków w niemieckiej prasie w czasie dwudziestolecia międzywojennego. Autor na przykładzie satyr w tygodniku „Kladderadatsch” bada częstotliwość i charakter ukazywania obrazu Rzeczypospolitej. Udowadnia, że wraz z dojściem Hitlera do władzy, zmienił się stosunek propagandy antypolskiej.

he article will discuss the image of Poland and Polish people in the German press in the Interwar Period. The author will examine satires from a weekly magazine of that time called “Kladderadatsch”, which will serve as the base for the further analysis of the way in which political views on Poland was presented between the end of World War I and the beginning of World War II. The author will prove that when Hitler rose to power in 1933 the attitude to the anti-Polish propaganda changed significantly.

Opis

Zawiera ilustracje i wykres.

Słowa kluczowe

prasa, Adolf Hitler, Niemcy, Polska, Polacy, propaganda, propaganda niemiecka, dziennikarstwo, historia, tygodnik „Kladderadatsch”, stosunki polsko-niemieckie, prasa niemiecka, press, Germany, Poland, Polish people, journalism, German propaganda, history, weekly magazine “Kladderadatsch”, Polish-German relations, German press

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 25, s. 133-151.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych