Obraz kibicowskiej wojny warszawsko-poznańskiej w publikacjach serwisu internetowego weszlo.com
Data
2016
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Piłka nożna od dłuższego czasu wzbudza mnóstwo emocji w umysłach fanów. Znajduje to odzwierciedlenie w komentarzach w Internecie. Kibice gloryfikują swój ukochany zespół i „hejtują” największego przeciwnika. Ilustracją tego jest sieciowy obraz rywalizacji między dwoma największymi klubami w Polsce – Legią Warszawa i Lechem Poznań. Wobec coraz częściej pojawiających się w internecie wulgaryzmów na niektórych stronach wprowadzono kontrolę wpisów użytkowników. Przykład stanowi witryna weszlo.com. Administratorzy zdecydowali, że komentarz można zostawić tylko osoba, która posiada swoje konto na Facebooku. Artykuł ma znaleźć odpowiedzi na szereg pytań związanych z tematem „mowy nienawiści” między sympatykami Legii i Lecha na wyżej wymienionej witrynie.
The football for a long time is arousing the plenty of emotion in minds of fans. It is finding expression in comments on the Internet. Supporters are extolling their favourite team and they hate the largest opposite club. The illustration of that is the internet image of rivalry between two biggest clubs in Poland – by Legia Warsaw and Lech Poznan. Some websites introduced the control of user comments because of appearing vulgarisms. weszlo.com is an example. The administrators decided that only a person which has his/her account on Facebook could enter the comment on website. The article is supposed to find replies to a number of questions connected with the subject "hate speech" between fans of the Legia and Lech on the mentioned above site.
The football for a long time is arousing the plenty of emotion in minds of fans. It is finding expression in comments on the Internet. Supporters are extolling their favourite team and they hate the largest opposite club. The illustration of that is the internet image of rivalry between two biggest clubs in Poland – by Legia Warsaw and Lech Poznan. Some websites introduced the control of user comments because of appearing vulgarisms. weszlo.com is an example. The administrators decided that only a person which has his/her account on Facebook could enter the comment on website. The article is supposed to find replies to a number of questions connected with the subject "hate speech" between fans of the Legia and Lech on the mentioned above site.
Opis
Słowa kluczowe
piłka nożna, kibice, mowa nienawiści, weszlo.com, portale internetowe, piłkarskie portale internetowe, wulgaryzmy, język, badania, konflikty kibiców, football, football fans, supporters, hate speech, websites, football websites, profanities, swear words, language, research, football fan conflicts
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 25, s. 30-45.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych