Zjawisko hejtingu i trollingu na @ponfitex_pl. Analiza tweetów na przykładzie profilu papieża Franciszka

Ładowanie...
Miniatura

Data

2016

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi wynik badań komentarzy i linków zamieszczanych pod wpisami papieża Franciszka zamieszczonymi na @pontifex_pl w dniach 1.08.2015 do 30.09.2015. Analiza ilościowa dotyczyć będzie rozłożenia komentarzy w czasie oraz najintensywniej komentowanych tematów. Analiza jakościowa będzie miała na celu ukazanie skali hejtingu i trolingu jaki został zamieszczony pod papieskimi publikacjami. Wnioski ukażą natomiast stosunek komentarzy hejtujących i trolujących w relacji do wszystkich aktywności podjętych wobec papieskich wpisów. W związku z niewielką skalą trolingu i hejtingu w stosunku do wszystkich aktywności na @pontifex_pl nie należy mieć wątpliwości, że ten kanał przekazu jest odpowiedni dla znacznej części odbiorców. Idąc za przykładem papieża biskupi w szerszym stopniu powinni zaangażować się w ten model głoszenia Ewangelii.

This article is the result of the research of comments and links posted at the entries Pope Francis put on @pontifex_pl from 01 Aug. 2015 to 30 Sept. 2015. Quantitative analysis of the comments concerns their distribution over that time and most intense commented topics. Qualitative analysis is intended to show the scale of trolling and hating which was posted under papal publications. Conclusions will show the ratio of haters’ and trollers’ comments in relation to all activities taken against papal entries. Due to the small scale of trolling and hating for all activities on @pontifex_pl one should not doubt that this communication channel is suitable for a substantial part of the public. Following the example of the Pope, bishops should be more closely involved in this model of preaching the Gospel.

Opis

Tłum. streszczenia: Mariusz Szuster. Zawiera wykresy i tabele.

Słowa kluczowe

Franciszek papież, papieże, Twitter, papieskie media społecznościowe, media społecznościowe, media, środki masowego przekazu, mowa nienawiści, hejting, trollowanie, internet, badania, Pope Francis, popes, Pope's social media, social media, mass media, hate speech, hating, trolling, research

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 25, s. 59-70.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych