Kultura-Media-Teologia, 2016, nr 27
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36170
Przeglądaj
Ostatnie zgłoszenia
Pozycja Viral marketing i specyfika reklamy wirusowej jako formy komunikacji w social mediaBrzezińska-Waleszczyk, Marta (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)Tradycyjne formy reklamy są coraz mniej skuteczne. Odbiorcy, przemęczeni natłokiem reklamowych komunikatów, nie zwracają na nie większej uwagi lub irytują się nadmiarem i nachalnością ofert. Dlatego marketingowcy poszukują nowych form dotarcia do potencjalnych klientów. Jedną z nich jest marketing wirusowy. Polega on na stworzeniu takiej sytuacji, w której konsumenci sami przesyłają sobie przekaz reklamowy. Jest to forma skuteczniejsza od tradycyjnej reklamy – to nie firma, ale wiarygodne źródło poleca produkt czy usługę. Marketing wirusowy ma jednak kilka wad – na przykład brak kontroli firmy nad przekazem reklamowym, który może podlegać licznym modyfikacjom. Reklama wirusowa rodzi także pewne wątpliwości natury etycznej dotyczące świadomości udziału odbiorcy w działaniu marketingowym.Pozycja Nowe spojrzenie na narcyzmDzieja, Adam (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)Pozycja Il concetto di fecondazione artificialedal punto di vista di Angelo Fiori. Studio fino al anno 2012Rosa, Jacek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)A modern challenge is necessity of apprehension of phenomenon and procedures, to learn value of word, it’s completely and meaning, word which is expressed with responsibility and full difficulties in awareness – this word is: artificial fertilization. Author of article concentrates on Angelo Fiori’s mental concepts concerning artificial insemination and it can be classified into two theories. The first one is about problems of donor’s anonimity in procedure of artificial insemination. The second one – it concerns legal context. In analysis Angelo Fiori is a representative of personalism, and his contribution to the current development on artificial insemination are very important. Furthermore, this analisis create Angelo Fiori a personalist, in ontological meaning, even if the theses of concept of his personalism are derived from biological and scientific reasoning, however, associated with a clear and obvious influence of theology and philosophy.Pozycja Ambona czy mównica?Goc, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)Pozycja Metody z Olimpu i jego koncepcja wolnej woliMejzner, Mirosław (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)Dialog „O wolnej woli” (De autexusio) Metodego z Olimpu (†311) jest pierwszym w literaturze chrześcijańskiej dziełem o takim tytule. Autor, próbując odpowiedzieć na pytanie o przyczyny zła, uznał je za akt działającego podmiotu. Celem niniejszego studium jest analiza metodiańskiej koncepcji wolnej woli, wskazanie jej źródeł i naszkicowanie kontekstu historyczno-teologicznego. Przedstawiona jest też sama postać biskupa Olimpu, słabo znana w polskiej literaturze teologicznej, oraz uwypuklone pewne jego intuicje teologiczne i filozoficzne, aktualne po dzień dzisiejszy.Pozycja From classical rhetoric to the rhetoric of advertisement – a review of the types of “the art of effective persuasion”Butkiewicz, Magdalena (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)The article includes review of rhetoric history – from the ancient times to contemporary. Rhetoric, treated as the art of effective convincing, was regularly used in ancient times – over the centuries repeatedly a need of proving one's arguments in personal cases, e.g. connected with finances and in the public life of the Greek local communities, on the Peloponnese peninsula and in the colonial cities. In our times – due to the fact that still abilities of effective reasoning, proving one's arguments and influencing feelings of listeners are needed – the ability of using rhetoric is one of most desirable and searched soft competence on the labour market.Pozycja The role of religious congregations in the development of press in Poland in the pre-partitioning timesBednarz, Paweł (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2016)W niniejszym artykule autor chce ukazać rolę i wpływ zgromadzeń zakonnych na rozwój czasopiśmiennictwa w Polsce przedrozbiorowej. Publikacja jest analityczną próbą zebrania i przedstawienia ówczesnych uwarunkowań w jakich rozwijała się prasa. Autor wskazuje na bliskie powiązania zgromadzeń zakonnych z dworem królewskim, a tym samym ich wpływ na ukazujące się w prasie treści.