Zagraniczne podróże apostolskie papieża Franciszka w najważniejszych krajowych portalach internetowych (lata 2013-2014)

Miniatura

Data

2017

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Kościół, w swojej działalności, posługiwał się i posługuje mediami. Na początku czasopismami, radiem, telewizją, aż w końcu Internetem. To ostatnie medium dość skutecznie wypiera te wcześniejsze i staje się miejscem komunikowania myśli. W podjętych badaniach poddano analizie wiodące portale opiniotwórcze w Polsce (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www.o2.pl i www.fakt.pl), w kontekście publikowania tekstów dotyczących pierwszych sześciu zagranicznych podróży apostolskich papieża Franciszka. Zbadano ilość, jakość, rodzaj, czas i częstotliwość publikacji, a także wyciągnięto wnioski pastoralne.

The Catholic Church, in its activity, has been using media. At first magazines, radio, television and finally the Internet. The last medium mentioned has been quite successfully displacing the previous ones and is becoming a platform to communicate ideas and thoughts. In the undertaken research some leading Polish news websites were analysed (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www.o2.pl and www.fakt.pl) in the aspect of publishing news coverage of the first six foreign apostolic journeys of Pope Francis. Number, quality, type, period and time of publications were examined. Pastoral conclusions were also drawn.

Opis

Słowa kluczowe

podróże apostolskie, pielgrzymki papieża, Franciszek papież, media, środki masowego przekazu, internet, portale opiniotwórcze, nowe technologie informacyjne, Kościół, apostolic journeys, Pope’s pilgrimages, papal pilgrimages, Pope Francis, mass media, influential news websites, opinion-forming news websites, new information technologies, Church

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 28, s. 109-139.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych