Hejt jako zagrożenie wizerunku i pozycji rynkowej firm

Miniatura

Data

2017

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Nowym, coraz bardziej powszechnym zjawiskiem jest hejt pod adresem firm, zarówno dużych globalnych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Agresywna, nieuzasadniona krytyka osłabia wizerunek atakowanych podmiotów gospodarczych, przyczyniając się do utraty zaufania konsumentów i partnerów do danej marki. W przypadku niewielkich firm wpływa także negatywnie na ich pozycję ekonomiczną. Niniejszy artykuł omawia różne formy tego zjawiska oraz strategie, jakie obierają zaatakowane firmy.

New, increasingly common phenomenon is a hate speech against companies, large global brands as well as small and medium-sized enterprises. Aggressive, unjustified criticism weak the image of the attacked brand, which loses the trust of consumers and partners. Economic hate speech has also a negative impact on the economic position of small businesses. This article discusses the causes of this phenomenon and the strategies of defense of the attacked companies.

Opis

Słowa kluczowe

hejt, mowa nienawiści, nienawiść, wizerunek marki, media społecznościowe, media, środki masowego przekazu, komunikacja, manipulacja, hate, hate speech, brand image, social media, mass media, communication, manipulation

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29, s. 33-45.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych