Hejt jako zagrożenie wizerunku i pozycji rynkowej firm
Data
2017
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Nowym, coraz bardziej powszechnym zjawiskiem jest hejt pod adresem firm, zarówno dużych globalnych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Agresywna, nieuzasadniona krytyka osłabia wizerunek atakowanych podmiotów gospodarczych, przyczyniając się do utraty zaufania konsumentów i partnerów do danej marki. W przypadku niewielkich firm wpływa także negatywnie na ich pozycję ekonomiczną. Niniejszy artykuł omawia różne formy tego zjawiska oraz strategie, jakie obierają zaatakowane firmy.
New, increasingly common phenomenon is a hate speech against companies, large global brands as well as small and medium-sized enterprises. Aggressive, unjustified criticism weak the image of the attacked brand, which loses the trust of consumers and partners. Economic hate speech has also a negative impact on the economic position of small businesses. This article discusses the causes of this phenomenon and the strategies of defense of the attacked companies.
New, increasingly common phenomenon is a hate speech against companies, large global brands as well as small and medium-sized enterprises. Aggressive, unjustified criticism weak the image of the attacked brand, which loses the trust of consumers and partners. Economic hate speech has also a negative impact on the economic position of small businesses. This article discusses the causes of this phenomenon and the strategies of defense of the attacked companies.
Opis
Słowa kluczowe
hejt, mowa nienawiści, nienawiść, wizerunek marki, media społecznościowe, media, środki masowego przekazu, komunikacja, manipulacja, hate, hate speech, brand image, social media, mass media, communication, manipulation
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 29, s. 33-45.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych