“To See the Invisible” in the Contemporary Visual Culture
Ładowanie...
Data
2017
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Christianity is a religion in which the apology of visibility take place, especially throuhgh art. Article attempts to answer the questions: What shoud be the art, that leads to God. Article alsow justiifies art as a communication dimension of faith. Assumes that in visual arts theology becomes emboidied because it is embedded in what is material. Art in this approach, becomes a partner of theology in apppealing to the value of beauty to the constantly sought-after transcendence.
Chrześcijaństwo jest religią w której dokonuje się apologia widzialności zwłaszcza poprzez sztukę. Artykuł usiłuje odpowiedzieć na pytanie jaka powinna być sztuka, która prowadzi do Boga. Uzasadnia także sztukę jako komunikacyjny wymiar wiary. Przyjmuje założenie że w sztukach wizualnych teologia staje się ucieleśnioną, bo osadzoną w tym, co materialne. Sztuka w takim ujęciu staje się partnerką teologii w odwoływaniu się do wartości, piękna, do nieustannie poszukiwanej transcendencji.
Chrześcijaństwo jest religią w której dokonuje się apologia widzialności zwłaszcza poprzez sztukę. Artykuł usiłuje odpowiedzieć na pytanie jaka powinna być sztuka, która prowadzi do Boga. Uzasadnia także sztukę jako komunikacyjny wymiar wiary. Przyjmuje założenie że w sztukach wizualnych teologia staje się ucieleśnioną, bo osadzoną w tym, co materialne. Sztuka w takim ujęciu staje się partnerką teologii w odwoływaniu się do wartości, piękna, do nieustannie poszukiwanej transcendencji.
Opis
Artykuł w języku angielskim.
Słowa kluczowe
faith, visual arts, communication of faith, culture, visual culture, art, modern art, wiara, sztuki wizualne, komunikacja wiary, kultura, kultura wizualna, sztuka, sztuka współczesna
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 31, s. 8-19.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych