Zagraniczne podróże apostolskie papieża Franciszka w najważniejszych krajowych portalach internetowych cz. II (rok 2015)
Ładowanie...
Data
2017
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Kościół w swojej działalności posługiwał się i posługuje mediami. Na początku czasopismami, radiem, telewizją, aż w końcu internetem. To ostatnie medium dość skutecznie wypiera wcześniej używane i staje się miejscem komunikowania myśli. W podjętych badaniach poddano analizie najważniejsze portale opiniotwórcze w Polsce (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www.o2.pl i www.fakt.pl) pod względem publikowania tekstów dotyczących pierwszych sześciu zagranicznych podróży apostolskich papieża Franciszka. Zbadano liczbę, jakość, rodzaj i czas publikacji, a także wyciągnięto wnioski pastoralne. Część II badań dotyczy roku 2015.
The Catholic Church, in its activity, has been using media. At first magazines, radio, television, and finally the Internet. The last medium mentioned displaces previous ones quite successfully and has been becoming a platform to communicate ideas and thoughts. In the undertaken research, the news coverage of first six foreign apostolic journeys of Pope Francis at several leading Polish news websites (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www. o2.pl and www.fakt.pl) was analysed. The number, quality, type, period and time of publications were examined. Pastoral conclusions were also drawn. Part 2 concerns 2015.
The Catholic Church, in its activity, has been using media. At first magazines, radio, television, and finally the Internet. The last medium mentioned displaces previous ones quite successfully and has been becoming a platform to communicate ideas and thoughts. In the undertaken research, the news coverage of first six foreign apostolic journeys of Pope Francis at several leading Polish news websites (www.onet.pl, www.wp.pl, www.interia.pl, www.gazeta.pl, www. o2.pl and www.fakt.pl) was analysed. The number, quality, type, period and time of publications were examined. Pastoral conclusions were also drawn. Part 2 concerns 2015.
Opis
Zawiera tabele i wykresy.
Słowa kluczowe
podróże apostolskie, pielgrzymki papieża, pielgrzymki papieskie, Franciszek papież, Jorge Mario Bergoglio, media, środki masowego przekazu, internet, portale opiniotwórcze, badania, apostolic journeys, Pope’s pilgrimages, papal pilgrimages, Pope Francis, mass media, influential news websites, opinion-forming news websites, research
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2017, nr 31, s. 140-179.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych