Public relations w służbie Kościoła. Problematyka wykorzystania narzędzi PR przez mniejszości wyznaniowe w Polsce na podstawie działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego
Data
2019
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
W artykule prezentowane są badania poświęcone wykorzystaniu narzędzi public relations przez działający w Polsce związek wyznaniowy Adwentystów Dnia Siódmego. Zastosowano tu audyt komunikacji Kościoła z uwzględnieniem mediów własnych takich, jak: telewizja, internet, prasa oraz mediów zewnętrznych i społecznościowych. Analiza została umieszczona na tle historycznym powstania public relations i podejścia do tego zagadnienia katolików oraz protestantów.
The article is presented the research on the issue of PR tools used by the Seventh Day Adventists – religious organisation operating in Poland. It’s based on the Church’s communication audit of owned media, like: the television, the Internet, the press, as well as earned media and Social Media. The analysis has been placed on the historical background of PR formation and the approach to this field by Catholics and Protestants.
The article is presented the research on the issue of PR tools used by the Seventh Day Adventists – religious organisation operating in Poland. It’s based on the Church’s communication audit of owned media, like: the television, the Internet, the press, as well as earned media and Social Media. The analysis has been placed on the historical background of PR formation and the approach to this field by Catholics and Protestants.
Opis
Zawiera ilustracje, tabele i wykresy.
Słowa kluczowe
adwentyści, Kościół Adwentystów Dnia Siódmego, media społecznościowe, mniejszości wyznaniowe, Kościół, imagistyka społeczna, wizerunek, Kościoły chrześcijańskie, media, środki masowego przekazu, adventists, Seventh-day Adventist Church, social media, Church minorities, religious minorities, Church, public relations, image, Christian Churches, mass media
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 38, s. 115-142.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych