Public relations w służbie Kościoła. Problematyka wykorzystania narzędzi PR przez mniejszości wyznaniowe w Polsce na podstawie działalności Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego

Miniatura

Data

2019

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

W artykule prezentowane są badania poświęcone wykorzystaniu narzędzi public relations przez działający w Polsce związek wyznaniowy Adwentystów Dnia Siódmego. Zastosowano tu audyt komunikacji Kościoła z uwzględnieniem mediów własnych takich, jak: telewizja, internet, prasa oraz mediów zewnętrznych i społecznościowych. Analiza została umieszczona na tle historycznym powstania public relations i podejścia do tego zagadnienia katolików oraz protestantów.

The article is presented the research on the issue of PR tools used by the Seventh Day Adventists – religious organisation operating in Poland. It’s based on the Church’s communication audit of owned media, like: the television, the Internet, the press, as well as earned media and Social Media. The analysis has been placed on the historical background of PR formation and the approach to this field by Catholics and Protestants.

Opis

Zawiera ilustracje, tabele i wykresy.

Słowa kluczowe

adwentyści, Kościół Adwentystów Dnia Siódmego, media społecznościowe, mniejszości wyznaniowe, Kościół, imagistyka społeczna, wizerunek, Kościoły chrześcijańskie, media, środki masowego przekazu, adventists, Seventh-day Adventist Church, social media, Church minorities, religious minorities, Church, public relations, image, Christian Churches, mass media

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2019, nr 38, s. 115-142.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych