The topics on magazine covers and the reactions of Polish audiences
Data
2021
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
This article is a continuation of research on the topics that are displayed on the front covers of magazines. The subject of research is the content of these topic areas. The main purpose of the analysis is to investigate the reaction of Polish audiences to the topics of magazine cover stories. Other goals are to present 1) the impact of demographic categories (gender, age, education, and place of residence) on the reception of the cover story topics and 2) the most and least popular topics among representatives of each of these demographic categories. The author tests her hypothesis that the selection of topics for covers affects the reactions of polish audiences, encouraging or discouraging them to choose a specific magazine. However, consumers’ decisions are linked to the above-mentioned demographic categories. The paper is based on a quantitative survey, conducted with Computer Assisted Web Interviews between September 2 and 6, 2016 on a nationwide sample of Poles (N = 1,094), selected by panel Ariadna.
Niniejszy artykuł jest kontynuacją badań nad tematami okładkowymi, eksponowanymi na frontowych okładkach magazynów. Przedmiotem badań jest treść tych tematów. Cel główny analizy to zbadanie reakcji polskich odbiorców na treść tematów okładkowych. Pozostałe cele sformułowano jako zamiar przedstawienia: 1) wpływu kategorii demograficznych (płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania) respondentów na odbiór treści tematów okładkowych; 2) najpopularniejszych i najmniej popularnych treści tematów okładkowych dla przedstawicieli każdej wspomnianej kategorii demograficznej. Autorka weryfikuje hipotezę: dobór treści tematów okładkowych wiąże się z reakcjami polskich odbiorców, zachęcając lub zniechęcając do kontaktu z wydaniem magazynu, przy czym decyzje odbiorców uwarunkowane są ich przynależnością do wzmiankowanych kategorii demograficznych. Fundamentem przedstawianego tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI. Zrealizowano je w dniach 2–6 września 2016 r. Na ogólnopolskiej próbie Polaków (N = 1094), dobranej z panelu Ariadna.
Niniejszy artykuł jest kontynuacją badań nad tematami okładkowymi, eksponowanymi na frontowych okładkach magazynów. Przedmiotem badań jest treść tych tematów. Cel główny analizy to zbadanie reakcji polskich odbiorców na treść tematów okładkowych. Pozostałe cele sformułowano jako zamiar przedstawienia: 1) wpływu kategorii demograficznych (płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania) respondentów na odbiór treści tematów okładkowych; 2) najpopularniejszych i najmniej popularnych treści tematów okładkowych dla przedstawicieli każdej wspomnianej kategorii demograficznej. Autorka weryfikuje hipotezę: dobór treści tematów okładkowych wiąże się z reakcjami polskich odbiorców, zachęcając lub zniechęcając do kontaktu z wydaniem magazynu, przy czym decyzje odbiorców uwarunkowane są ich przynależnością do wzmiankowanych kategorii demograficznych. Fundamentem przedstawianego tekstu są własne badania ilościowe, przeprowadzone metodą ankietową za pomocą techniki CAWI. Zrealizowano je w dniach 2–6 września 2016 r. Na ogólnopolskiej próbie Polaków (N = 1094), dobranej z panelu Ariadna.
Opis
Artykuł w języku angielskim. Zawiera tabele i wykresy.
Słowa kluczowe
cover stories, content of cover stories, covers, magazines, press, research, audience, artykuły z okładki, tematy okładkowe, treść tematów okładkowych, okładki, magazyny, prasa, badania, odbiorcy
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2021, nr 47, s. 58-98.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych