Dziennikarz w czasach platform i algorytmów – wywiady „Press” z Dziennikarzami Roku
Ładowanie...
Data
2023
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Artykuł jest omówieniem wywiadów z Dziennikarzami Roku, publikowanymi na łamach magazynu „Press”, w których dziennikarze prezentują swoje podejście do technologii, do nowych mediów. Wyzyskane wypowiedzi, prezentowane chronologicznie, pokazały zmianę w zawodzie. Dziennikarze w nowych mediach budują swoją markę, promują własne dziennikarskie materiały, współtworzą społeczności. Wreszcie dzięki nowym możliwościom rozwijają jakościowe, niezależne miejsca w sieci, poza wydawcą. To tworzy wyjątkową relację z odbiorcami, którzy gotowi są za jakościowe dziennikarstwo zapłacić. Artykuł jest miejscem oddania głosu Dziennikarzom Roku. Te głosy potraktowane są jako autonarracje, miejsca prezentacji własnej tożsamości jako twórcy – dziennikarza.
The article is a discussion of interviews with Journalists of the Year, published in „Press” magazine, in which journalists disclose their approach to technology and new media. Their statements, presented chronologically, revealed a shift in the profession. Journalists in new media build their personal brands, promote their own journalistic material, contribute to communities. Finally, thanks to new opportunities, they develop quality, independent online spaces beyond the publisher’s influence. This creates a unique relationship with audiences who are prepared to pay for quality journalism. The article is a place to give voice to the Journalists of the Year. The voices are regarded as self-narratives, spaces for presenting one’s identity as a creator – a journalist.
The article is a discussion of interviews with Journalists of the Year, published in „Press” magazine, in which journalists disclose their approach to technology and new media. Their statements, presented chronologically, revealed a shift in the profession. Journalists in new media build their personal brands, promote their own journalistic material, contribute to communities. Finally, thanks to new opportunities, they develop quality, independent online spaces beyond the publisher’s influence. This creates a unique relationship with audiences who are prepared to pay for quality journalism. The article is a place to give voice to the Journalists of the Year. The voices are regarded as self-narratives, spaces for presenting one’s identity as a creator – a journalist.
Opis
Słowa kluczowe
Dziennikarz Roku, Grand Press, dziennikarstwo, dziennikarze, media, nowe media, środki masowego przekazu, tożsamość, Journalist of the Year, journalism, journalists, new media, mass media, identity, „Press”
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2023, nr 54, s. 11-29.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych

