Communio, 2017, R. 37, nr 2-3 (198-199)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/20009
Przeglądaj
Przeglądaj Communio, 2017, R. 37, nr 2-3 (198-199) wg Autor "Pawlos, Iwona"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Wychowanie do ekumenizmuPawlos, Iwona (Wydawnictwo Pallottinum, 2017)Celem niniejszego artykułu było ukazanie wychowania do ekumenizmu na podstawie wybranych dokumentów Kościoła katolickiego. Analiza dokumentów Kościoła pod kątem wychowania do ekumenizmu pokazuje, iż problematyka ta przynajmniej w teorii znajduje należne miejsce. Kościół poświęca wiele uwagi kwestiom związanym z poszczególnymi elementami tej postawy, a więc z poznaniem doktryny własnego Kościoła, z otwartością na wyznawców innych religii i ze zdolnością do dialogu międzyreligijnego. Kościół wielką wagę przywiązuje do ekumenicznej formacji, zarówno duchownych, jak i świeckich, bo to od ich postawy zależy owocność procesu wychowania. Jeśli potrafią oni obiektywnie, życzliwie, odważnie, z wyraźnym wyakcentowaniem tego, co łączy, a nie – co dzieli, przedstawiać główne prawdy wiary na różnych poziomach nauczania, zestawiając je z nauką innych chrześcijan, wtedy można mówić o autentycznym zaangażowaniu w ruch ekumeniczny.