Studia Gdańskie, 2011, T. 28
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/27492
Przeglądaj
Przeglądaj Studia Gdańskie, 2011, T. 28 wg Autor "Michałowska, Elżbieta"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Przemoc z perspektywy: szkoła – nauczyciel – uczeń. Kooperacja czy rywalizacja?Michałowska, Elżbieta (Gdańskie Seminarium Duchowne, 2011)W podjętych badaniach postawiliśmy sobie za cel określenie podstawowych poziomów oddziaływań grupowych, które mogłyby prowadzić lub wręcz doprowadziły do ewentualnego wzrostu poczucia zagrożenia wśród łódzkiej młodzieży. Chcieliśmy także wskazać jakość funkcjonowania środowisk oddziałujących na proces kształtowania osobowości młodego człowieka. To świat ludzi dorosłych: rodziców, wychowawców, nauczycieli kształtuje te warunki, definiuje normy i reguły życia społecznego, nie zawsze jednoznaczne i spójne. Zatem, życie w owej niejednoznaczności może powodować (i zapewne powoduje) zagubienie normatywne, zaburzoną hierarchię wartości, co prowadzi niejednokrotnie do wzrostu zachowań agresywnych w życiu społecznym.