Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 9
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35050
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 9 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Słabe punkty w rozwoju dzieci jako przedmiot manipulacji marketingowcówGralczyk, Aleksandra (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Specjaliści od reklamy i marketingowcy coraz częściej interesują się dziećmi dopatrując się w nich silnej grupy konsumentów. Starają się poznać ich psychikę a także zmiany poznawcze i emocjonalne w zachowaniu. Obserwują też reakcje młodych ludzi na wykorzystane w reklamie strategie oraz ich zachowania konsumpcyjne. W prezentowanym opracowaniu przedstawiono etapy rozwoju dzieci w wieku 7-15 lat oraz ich słabe punkty w rozwoju wykorzystywane przez marketingowców. Omówiono również proces uczenia się zachowań konsumenckich przez tę grupę odbiorców reklam.Pozycja Bóg w „śmieciach pop kultury” – teologia Philipa K. DickaWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Pozycja Związek religii z cyberprzestrzeniąLaskowska, Małgorzata (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Pozycja Na ceste k hypermediálnemu artefaktuSuwara, Bogumiła (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Niniejszy artykuł jest próbą wyjaśnienia, w jaki sposób dokonuje się zbliżenie tekstowych i wizualnych elementów w hipermedialnym artefakcie. Dokonuje się ono na bazie połączenia jednocześnie przyjmowanych poprzez kanał słowny i wzrokowy informacji z, będącą tego następstwem, stale postępującą, kontekstualizacją która w istocie jest rekonceptualizacją.Pozycja Radiowa transmisja mszy św. z Kongresu Eucharystycznego w Dublinie. Przełom w recepcji transmisji radiowych w praktyce eklezjalnejSzczepaniak, Maciej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Wszystko wskazuje na to, że papież Pius XI – wcześniej przeciwny transmisjom nabożeństw w środkach społecznego przekazu – po raz pierwszy wysłuchał mszy św. przez radio podczas Międzynarodowego Kongresu Eucharystycznego w Dublinie w 1932 roku. Papież zwrócił się wówczas do uczestników kongresu z przesłaniem, które było wyraźnym symptomem nowego spojrzenia na wykorzystanie fal radiowych w dziele ewangelizacji. Transmisja mszy św. z Dublina w pełni zasługuje na miano wydarzenia przełamującego dotychczasowy sposób podejścia Stolicy Apostolskiej do przekazu liturgii za pomocą fal radiowych. Papież nazwał wówczas siebie „uczestnikiem” wydarzenia kongresowego.Pozycja Artysta końca świataWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Pozycja Nieszczęście weszło mi w ciało i duszę – rzecz o Simone WeilWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Tekst przedstawia w formie eseju myśl i działalność francuskiej myślicielki Simone Weil, uważanej przez wielu intelektualistów za jedną z najważniejszych postaci dwudziestowiecznej humanistyki. Myśl jej łączy w sobie tradycję filozofii greckiej oraz tradycję chrześcijańską, którą Weil odczytuje bezpośrednio z Ewangelii. Rysem znamienny myśli i działania Weil jest łączenie różnych punktów widzenia i szukanie we wszystkim równowagi i części wspólnych. W swej aktywności społecznej stawała zawsze po stronie słabszych i bezbronnych, za którymi nikt się nie wstawiał. Jej bezkompromisowa postawa moralna, gotowość do największych wyrzeczeń w imię sprawiedliwości, dążenie do prawdy, uznawanie każdego dobra jako pochodzącego od Boga, który jest Dobrem, sprawiają, iż Weil jest postacią oryginalną, nieporównywalną z nikim. Zapoznanie się z jej życiem i aktywnością może być dla wielu osób wielkim bodźcem do własnych poszukiwań duchowych, a dla filozofów i teologów, lubiących wszystko racjonalizować i sprowadzać do suchych pojęć jej myśl jest nie lada wyzwaniem – burzy bowiem utarte schematy myślenia, ukazując całkiem nowe perspektywy patrzenia na filozofię, religię, etykę.