Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 9
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35050
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 9 wg Tytuł
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Artysta końca świataWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Pozycja Bóg w „śmieciach pop kultury” – teologia Philipa K. DickaWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Pozycja Na ceste k hypermediálnemu artefaktuSuwara, Bogumiła (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Niniejszy artykuł jest próbą wyjaśnienia, w jaki sposób dokonuje się zbliżenie tekstowych i wizualnych elementów w hipermedialnym artefakcie. Dokonuje się ono na bazie połączenia jednocześnie przyjmowanych poprzez kanał słowny i wzrokowy informacji z, będącą tego następstwem, stale postępującą, kontekstualizacją która w istocie jest rekonceptualizacją.Pozycja Nieszczęście weszło mi w ciało i duszę – rzecz o Simone WeilWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Tekst przedstawia w formie eseju myśl i działalność francuskiej myślicielki Simone Weil, uważanej przez wielu intelektualistów za jedną z najważniejszych postaci dwudziestowiecznej humanistyki. Myśl jej łączy w sobie tradycję filozofii greckiej oraz tradycję chrześcijańską, którą Weil odczytuje bezpośrednio z Ewangelii. Rysem znamienny myśli i działania Weil jest łączenie różnych punktów widzenia i szukanie we wszystkim równowagi i części wspólnych. W swej aktywności społecznej stawała zawsze po stronie słabszych i bezbronnych, za którymi nikt się nie wstawiał. Jej bezkompromisowa postawa moralna, gotowość do największych wyrzeczeń w imię sprawiedliwości, dążenie do prawdy, uznawanie każdego dobra jako pochodzącego od Boga, który jest Dobrem, sprawiają, iż Weil jest postacią oryginalną, nieporównywalną z nikim. Zapoznanie się z jej życiem i aktywnością może być dla wielu osób wielkim bodźcem do własnych poszukiwań duchowych, a dla filozofów i teologów, lubiących wszystko racjonalizować i sprowadzać do suchych pojęć jej myśl jest nie lada wyzwaniem – burzy bowiem utarte schematy myślenia, ukazując całkiem nowe perspektywy patrzenia na filozofię, religię, etykę.Pozycja Radiowa transmisja mszy św. z Kongresu Eucharystycznego w Dublinie. Przełom w recepcji transmisji radiowych w praktyce eklezjalnejSzczepaniak, Maciej (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Wszystko wskazuje na to, że papież Pius XI – wcześniej przeciwny transmisjom nabożeństw w środkach społecznego przekazu – po raz pierwszy wysłuchał mszy św. przez radio podczas Międzynarodowego Kongresu Eucharystycznego w Dublinie w 1932 roku. Papież zwrócił się wówczas do uczestników kongresu z przesłaniem, które było wyraźnym symptomem nowego spojrzenia na wykorzystanie fal radiowych w dziele ewangelizacji. Transmisja mszy św. z Dublina w pełni zasługuje na miano wydarzenia przełamującego dotychczasowy sposób podejścia Stolicy Apostolskiej do przekazu liturgii za pomocą fal radiowych. Papież nazwał wówczas siebie „uczestnikiem” wydarzenia kongresowego.Pozycja Słabe punkty w rozwoju dzieci jako przedmiot manipulacji marketingowcówGralczyk, Aleksandra (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Specjaliści od reklamy i marketingowcy coraz częściej interesują się dziećmi dopatrując się w nich silnej grupy konsumentów. Starają się poznać ich psychikę a także zmiany poznawcze i emocjonalne w zachowaniu. Obserwują też reakcje młodych ludzi na wykorzystane w reklamie strategie oraz ich zachowania konsumpcyjne. W prezentowanym opracowaniu przedstawiono etapy rozwoju dzieci w wieku 7-15 lat oraz ich słabe punkty w rozwoju wykorzystywane przez marketingowców. Omówiono również proces uczenia się zachowań konsumenckich przez tę grupę odbiorców reklam.Pozycja Związek religii z cyberprzestrzeniąLaskowska, Małgorzata (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)