Studia Theologica Varsaviensia, 1965, R. 3, nr 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/36652
Przeglądaj
Przeglądaj Studia Theologica Varsaviensia, 1965, R. 3, nr 2 wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 12 z 12
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Problem uwierzytelnienia posłannictwa Mahometa w świetle Koranu (c. d.)Nosowski, Jerzy (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Królowa Jadwiga (c. d.). Fundacje Królowej JadwigiDługosz, Teofil (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Perspektywy nowych naświetleń klasycznej definicji cnoty...Smoleński, Stanisław (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Karol Górski: Od religijności do mistyki. Zarys dziejów życia wewnętrznego w Polsce Cz. I, 966-1795 Lublin, Tow. Nauk. Kat. Uniw. Lub. 1962.Obertyński, Z. (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Joseph Hajjar: Les chrètiens units du Proche-Orient. Paris 1962, 381 ss. Bernhard Shullze S. J. – Johannes Chrvsostomus O. S. B.: Die Glaubenswelt der orthodoxen Kirche (Wort und AntwortJ. Salzburg 1961, 253 ss. Karl Ferdinand Ritter: Die Eucharislische Feler. Die Liturgie der evangelischen Messe und des Predigtgottesdienstes. Kassel 1961, 518 ss.Zajkowski, Tadeusz Alfred (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Kronika AkademiiKronika (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Szkice z dziejów diecezji wrocławskiej. Biskup Jodok z RosenberguUrban, Wincenty (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Dyskusja nad pracą J. M. Broekmana „Phänomenologie und Egologie, faktisches und transzendentales Ego bei Edmund Husserl”, M. Nijhoff, den Haag 1963, s. 224 + X.Tischner, Józef (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)The article discusses Broekman’s solution of the problem: how is the transcendental ego related to the factual ego in the philosophy of E. Husserl. The author of the article proves that Brockman is not reliable enough in presenting Husserl’s views on intentionality, on reduction, on the splitting of ego, on the structures of the pure ego and of the transcendental ego, as well as on the temporal character of ego, that he omits a number of essential questions and does not eliminate the ambiguities of the views of Husserl and those of his own ones. The final solution of the essential problem is also unsatisfactory. The idea of attitude, involved in it, is unclear, we do not know to what extent is an ego free in passing from one attitude to another and why various egos are required for various attitudes. All those difficulties arise in consequence of the fact that Brocliman neglects the problem of constitution, especially that of the constitution of the person.Pozycja Karl Rahner, und Joseph Ratzinger: Episkopat und Primat (Quaestiones disputatae 11) Freiburg-Basel Wioń; Herder 1961, 125 ss. Teodoro Ign. Jimenez Urresti: El Binomio „Primado-Episcopado". Bilbao 1962, 1144 ss. Hans Küng: Strukturen der Kirche (Quaestiones disputate 17). Freiburg-Basel Wien: Herder 1962, 335 ss.Zajkowski, Tadeusz Alfred (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Pastoralny i ekumeniczny charakter soboru watykańskiego II a rozwój teologii katolickiejMoysa, Stefan (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Endre von Ivànka; Der geistige Ort περί άρχϖν zwischen dem Neuplatonismus, der Gnosis und der christlichen Rechtgläubigkeit. W : Scholastik 35 (1960). 481-502 ss.Zajkowski, Tadeusz Alfred (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)Pozycja Śp. ks. prof. dr Bolesław RosińskiChojnacki, P. (Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie. Wydział Teologiczny, 1965)