Studia Bydgoskie
Stały URI zbioruhttps://theo-logos.pl/handle/123456789/31554
Przeglądaj
Przeglądaj Studia Bydgoskie wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 128
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Kilka uwag o milczeniu w moralności i etyceStachewicz, Krzysztof (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Uniwersytet jako szkoła dialogu w społeczeństwie obywatelskimOkońska, Elżbieta (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Relacja Lex credendi – Lex orandi w ikonieSprutta, Justyna (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Co znaczy być człowiekiem Eucharystii?Kiernikowski, Zbigniew (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Zasady prawne systemu finansowego Kościoła PartykularnegoRakoczy, Tomasz (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Ewolucja pojęcia wiary we współczesnej teologii fundamentalnejPanasiuk, Krzysztof (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Wspólnototwórczy charakter celebracji eucharystycznejNadolski, Bogusław (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Miłość podstawą życia we wspólnocie w świetle pism Sługi Bożego o. Franciszka LibermannaWalkusz, Marek (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Społeczne aspekty Eucharystii od „łamania chleba” do przekształcania świataIrek, Waldemar (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja „Wiara poszukująca zrozumienia” – 25 lat istnienia Prymasowskiego Instytutu Kultury Chrześcijańskiej w BydgoszczyLejbman, Hanna (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Bydgoszczanie wobec Orędzia Biskupów Polskich do Biskupów Niemieckich z 1965 r. – relacja SBZmuda, Wenancjusz (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Godność pracy ludzkiej i jej wymiar duchowyBilicki, Lech (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Rys historyczny, podstawy doktrynalne i elementy duchowości posługi nadzwyczajnych szafarzy Komunii świętejBarczewski, Mirosław (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Ewangelia pracy – biblijne podstawy etosu pracyKiedzik, Mirosław (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Eucharystia a wolność jako zdolność do bycia daremSzukalski, Wojciech (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Kościół jako zwołanie Boże (qehal el – קהל אל, ἐκκλησία τού Θεου)Kotkowska, Elżbieta (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Juliána Maríasa rozważania o szczęściuGrabowski, Rafał (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja Rodzina kluczem porządku moralnegoMierzwiński, Bronisław (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2007)Pozycja „Liber Contra Arianos” Biskupa FebadiuszaNowak, Grzegorz (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2008)Phebadius was born in Agen, now France, in the early 4th century. He died some time after 392 and was later pronounced a saint. His relics were assembled in 1112 in Venerque in the present diocese of Toulouse. Inspired by Tertullian’s Adversus Praxeam and Adversus Hermogenem, and Hilary’s Opus historicum adversus Valentem et Ursacium, he addressed the bishops of Gallia in his work Contra Arianos, also known as Liber Contra Arianos. His determination and knowledge helped reject the second Formula of Sirmium at the synod of 358. However, at the Council of Rimini in 359 with help from Servatius of Tongeren, he compiled a list of reservations to the formula presented for the bishops to sign. Jerome mentioned it in his Dialogus Contra Luciferianos. Phebadius was of the most outstanding people of the 4th century. This is demonstrated by the fact that he participated in a large number of synods. In 361 he took part in the Synod of Paris and chaired two others: in Valence in 374 and in Saragossa in 380. The role and meaning of Phebadius in theological disputes cannot be overestimated and he ranked among the most eminent figures of his time. Unfortunately, Phebadius and his work are not well known today. One reason for this is the frequent distortion of his name by copyists – he was referred to as Foeagdius, Soebadius or Fedarius. So far only a French translation has appeared – A. Durengues, Le livre de Saint Phébade contre les ariens, Agen 1927. A Polish translation is now being prepared for publication.Pozycja Jakiego duszpasterstwa dziś potrzebujemy?Bilicki, Lech (Prymasowski Instytut Kultury Chrześcijańskiej im. Stefana Kard. Wyszyńskiego, 2008)