Communio, 2011, R. 31, nr 4 (176)
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/18576
Przeglądaj
Przeglądaj Communio, 2011, R. 31, nr 4 (176) wg Temat "Church"
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Credo EcclesiamScola, Angelo (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Eklezjalny wymiar życia konsekrowanegoParzyszek, Czesław (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Eklezjologia komunii na soborze watykańskim IICastellucci, Erio (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Pozycja La visione della Chiesa in san Giovanni della CroceSicari, Antonio Maria (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Misja Kościoła w świecieŚmigiel, Wiesław (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Zadaniem Kościoła jest doprowadzenie człowieka do zbawienia oraz przemiana i uświęcenie świata. Współcześnie misja Kościoła w świecie jest uwarunkowana sekularyzacją, która rozumiana jako zasada okazała się procesem pozytywnym, który doprowadził do uznania autonomii rzeczywistości ziemskich. Konsekwencją tego było ustalenie właściwych relacji między Kościołem i światem, które polegają na współpracy dla dobra człowieka. Misja Kościoła w świecie nie może być dziełem przypadku, ale jest oparta na pewnych zasadach, do których należą: uznanie, że pierwszym celem Kościoła jest działalność religijna; poszanowanie właściwie pojętej autonomii świata; zastosowanie metody dialogu; nakierowanie na człowieka, a także przyjęcie zasady dobra wspólnego i solidarności. Respektując te zasady Kościół stara się wprowadzać pozytywne zmiany we wszystkie przestrzenie życia oraz uświęcać świat. W tym dziele szczególną rolę spełniają wierni świeccy, którzy przez swoje oryginalne powołanie są zanurzeni w świat i mogą go przemieniać od wewnątrz.Pozycja Misterium Kościoła w teologii Josepha RatzingeraGalvão, Henrique de Noronha (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Ofiara Chrystusa ofiarą Kościoła w świetle mszalnych modlitw nad daramiDyr, Alfred (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Pozycja Świeccy a wiara KościołaFiałkowski, Marek (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)In the mission of the Church, lay people have an irreplaceable and nontransferable role. Filling the world with the spirit of the Gospel, they make the Church present and active in those places where, without their assistance, it would be impossible for the Good News to reach. It demands of lay Catholics courage in order to establish themselves in new places, finding adequate resources and methods of proclaiming the Gospel. Today, bearing witness to their faith by lay Catholics is indispensable since in many comers of the world the faith encounters countless difficulties and is often challenged or neglected. This witness, both in word and action, requires solid preparation of lay Catholics which trains them to fulfill their role. Spiritual and intellectual formation occupies a special place in this preparation.Pozycja Wizja Kościoła w rozumieniu ojca Piotra Teilharda de ChardinKulisz, Józef (Wydawnictwo Pallottinum, 2011)Christianity is a live reality in the history – a powerful spiritual current in the maturity process of the humanity. Trough the century believes and proclaims one event: God in the Jesus Christ conveyed victoriously man trough the death. Resurrected Jesus is a ferment of the eternity, which slowly changes the finished reality. The Church as a community of believers, community that was born in the special experience of the Apostles, is still a place of everyday experience of the power of the Resurrected for the people of all the times. It is a germ of the unity and hope of salvation for all humankind. In the context of the unification of the people with God and among them, Fr. Teilhard de Chardin shows the mystery of the Church in the maturity process of the human community. To define the Church and to describe her unifying mystery, French Jesuit, is not using the biblical definitions, but these from a natural sciences – l’axe and phylum, which means “an axle of the development” and “a living bundle of life”, in this case a new community called to the existence by Jesus Christ. This community is vivified by the conscience of the victory of Resurrected, and by the conscience of the vocation of the humanity to the unity with God as well. It is even more; she is conscience, that she is a place, where God reveals himself completely as a Father of all the people. Only in the Roman Catholic Church we have, according to Teilhard de Chardin, “a spearhead of the progress of evolution”, which cuts through the dusks of uncertainty, showing the final sense of the universal history. Only the Roman Church guarantees us the joy from the possessing of the plenitude of Christ, where the world finds the sense of its existence and continuous being.