Scriptura Sacra, 2007, R. 11
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/25374
Przeglądaj
Przeglądaj Scriptura Sacra, 2007, R. 11 wg Temat "analiza egzegetyczna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Saul e Davide nel deserto d’Engaddi (1 Sam 24,1-23)Szymik, Stefan (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2007)W artykule autor zajął się 1 Sm 24, tekstem należącym do cyklu opowiadań ukazujących odrzucenie Saula przez Boga i wstąpienie Dawida na tron Izraela. Analizowany fragment, w jego końcowej postaci kanonicznej, został poddany analizie literackiej i egzegetycznej, co umożliwiło odczytanie teologicznego przesłania 1 Sm 24, jakie z tekstem związał deuteronomistyczny redaktor księgi. Według autora można wskazać trzy tematy teologiczne opowiadania, są nimi: idealizacja bohaterów, tutaj przede wszystkim postaci Dawida; historyczno-teologiczne uzasadnienie zmiany, jak dokonała się na tronie Izraela; oraz interpretacja teologiczna motywu „pomazańca Pańskiego”.Pozycja Świadectwo Jezusa w Ewangelii św. Jana. Analiza lingwistyczno-egzegetyczna tekstów J 3,11 i 3,32Aszurkiewicz, Tomasz (Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2007)St. John’s Gospel is highly distinguished for the use of the word μαρτυρέω (English translation: “to testify”; “to give testimony”) in it This article presents the linguistic analysis and exegesis of the evangelist’s verses 3:11 and 3:32 in which the verb μαρτυρέω is used in active voice. Moreover Jesus is the subject of the sentences; he is the one who testifies. It is for this reason that the article has been titled “Jesus gives testimony”. Jesus has come into the world with his and his Father’s testimony but people have not accepted it. The verses mentioned above are thoroughly analyzed in accordance with the linguistic and exegetical key of biblical interpretation.