The Person and the Challenges, 2011, Vol. 1, No. 2
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/5329
Przeglądaj
Przeglądaj The Person and the Challenges, 2011, Vol. 1, No. 2 wg Temat "catechesis"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Bericht über die 5. Katechetische Konferenz „Ut gaudens catechizem – Dass ich mit Freude katechisiere“ Wiederkehr des Todestages von Bischof Piotr Longin Bednarczyk Weihbischof im Bistum Tarnów, Tarnów, 10. März 2011Sułek, Andrzej (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)Pozycja Biografisches und traditionsorientiertes Erzählen als elementare Lernformen der KatecheseScheidler, Monika (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)The article presents tradition-oriented as well as biographical narration as basic forms of learning in catechesis. Firstly, the Church is considered as a narrating-community and a place of learning. Secondly, the specific profile of learning processes in catechesis is elaborated. Furthermore, narration is described as an elementary form of learning and the functions of tradition-oriented as well as biography-oriented narration are pointed out. Finally, the various facets of the catechist’s role as narrator are explained.Pozycja Konferenzbericht „Rodzina jako środowisko wychowania religijnego” VI ogólnopolska katechetyczna konferencja naukowa („Die Familie als Umfeld der religiösen Erziehung” Sechste Katechetische Wissenschaftskonferenz für Gesamtpolen), Tarnów (Polen), am 10. Mai 2011Stala, Józef (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)Pozycja Rezension Elżbieta Osewska, Edukacja religijna w szkole katolickiej w Anglii i Walii w świetle “Living and Sharing Our Faith. A National Project of Catechesis and Religious Education”, Tarnów 2008 (Elżbieta Osewska, Der Religionsunterricht an der katholischen Schule in England und Wales im Licht von “Living and Sharing Our Faith. A National Project of Catechesis and Religious Education”, Tarnów 2008), Verlag Biblos, 453 Seiten, ISBN 978-83-733267-0-5Stala, Józef (The Pontifical University of John Paul II in Cracow, 2011)