Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 10
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35734
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 10 wg Temat "culture"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Mediálna výchova v kontexte predmetu Katolícke náboženstvoVaľková, Anna (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Konieczność wprowadzenie programu edukacyjnego z zakresu edukacji medialnej wymaga podjęcia decyzji przez upoważnione organy państwa. Zgodnie z charakterem szkoły, edukacja medialna może stać się odrębnym przedmiotem. Może też być wprowadzona w formie realizacji tematu przekrojowego lub nauczania blokowego. Niniejszy artykuł omawia drugą z przedstawionych wyżej możliwości.Pozycja Promocja muzyki sakralnej w kontekście wychowania liturgicznego na przykładzie audycji emitowanych na antenie Radia WarszawaDudkiewicz, Emilia (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Konsumpcyjny model życia przyczynia się do kryzysu kultury oraz zacierania granic między sacrum a profanum. W mediach wysoka kultura ustępuje miejsca programom rozrywkowym, kształtującym gusta odbiorców. Dochodzą one do głosu m.in. w kwestii muzyki liturgicznej, desakralizując ją (co objawia się poprzez „robienie modnej, atrakcyjnej oprawy” liturgii). Szczególne zadanie stoi przed mediami katolickimi; przykładem podjęcia go jest Radio Warszawa promujące w wybranych audycjach muzykę sakralną.Pozycja Teologia mediów audiowizualnych jako wyzwanie XXI wiekuŁęcicki, Grzegorz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Analiza współczesnej sytuacji kulturowej, charakteryzującej się dominacją cywilizacji wizualnej. Ukazanie specyfiki teologii mediów w kontekście teologii rzeczywistości ziemskich oraz teologii praktycznej: pastoralnej i katechetyki. Próba sformułowania metodologii, zadań, celów i obszarów badawczych teologii mediów audiowizualnych jako działu teologii środków społecznego przekazu. Postulat kwalifikowania teologii mediów jako subdyscypliny nauk o mediach oraz zaliczania ich do nauk humanistycznych.