Analecta Cracoviensia, 1977, T. 9
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/39318
Przeglądaj
Przeglądaj Analecta Cracoviensia, 1977, T. 9 wg Tytuł
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 22
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Die Bedeutung des Todes Jesu nach der Überlieferung des KoransSchreiner, Stefan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja „Dotykalne” i „Góra Syjon”. Właściwa treść przeciwstawienia w Hbr 12, 18–24Jelonek, Tomasz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Eucharystia jako rzeczywistość i symbolŚwierzawski, Wacław (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Formowanie się zasady podwójnego zgodnego wyroku w procesie kanonicznym, zwłaszcza małżeńskimPieronek, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Fundament władzy i prawa w kościelnej wspólnocieŻurowski, Marian (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja H. Rengstorfa koncepcja apostolatu nowotestamentalnego i jej reperkusje w egzegetyczno-teologicznej literaturze protestanckiej przed II Soborem WatykańskimHola, Kazimierz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Jan Van Eyck jako malarz religijny i portrecistaPrzybyszewski, Bolesław (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Katedra historii sztuki kościelnej na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu JagiellońskiegoKuś, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Kościół wobec kryzysu małżeństwaSzkodoń, Jan (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja L‘Inspiration biblique chez saint JustinChmiel, Jerzy (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Metodologiczne podstawy etyki seksualnejŚlipko, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Nowe wersje zasady kosmologicznej a kwestia nierozstrzygalności pytania o początek czasowy wszechświataŻyciński, Józef (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Obsada Metropolii Lwowskiej obrządku łacińskiego w latach 1772–1918Kumor, Bolesław (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Papieskie zatwierdzenia fundacji uniwersytetów środkowoeuropejskich w latach 1347–1386Partyka, Andrzej (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Przestrzeń obcowania z drugimTischner, Józef (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Rada duszpasterska: powstanie, rozwój, problematykaPieronek, Tadeusz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Sakramentalna struktura Kościoła w schematach komisji przygotowawczych II Soboru WatykańskiegoKubiś, Adam (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Tajemnica Kościoła według AmbrozjastraStaniek, Edward (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)Pozycja Z teorii filozofii BogaKłósak, Kazimierz (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)In this paper the theory of the philosophy of God is presented and some detailed corrections to the solution published in the article „Próba uwspółcześnienia Tomaszowej argumentacji za istnieniem Boga z przyczynowości sprawczej” [An attempt to modernise St. Thomas’ argumentation for existence of God regarding the idea of efficient causality] are introduced. (See „Studia z filozofii Boga” [Studies in Philosophy of God] vol. II, Warszawa 1973, ed. by Bohdan Bejze, pp. 212–213). In the present approach, regardless the opinions of some contemporary neothomists, the possibility to use the term „philosophy of God” is shown. The forementioned philosophical discipline can be treated as distinct from metaphysics in which one regards an abstractly conceived being as such. In this theory the problems of transcendence can be studied within the philosophical perspectives, whereas in the approach supported by some neothomists the proper object of philosophical studies is only the world of finite beings. Next is mentioned the evident epistemological and methodological pluralism in the philosophy of God. This pluralism is a result of attempts to take into consideration – in starting point of the philosophy of God – not only metaphysical statements concerning the being as such, but also conclusions formulated in science and philosophy of nature. The necessity to introduce similar conclusions in especially obvious in the care of kinetic argumentation for existence of God.Pozycja Zaangażowanie chrześcijańskie w świat według soborowej konstytucji «gaudium et spes». Studium teologiczno-moralnePłonka, Franciszek (Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, 1977)

