Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2002, R. 10, Nr 1
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/18079
Przeglądaj
Przeglądaj Wrocławski Przegląd Teologiczny, 2002, R. 10, Nr 1 wg Tytuł
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 67
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Abp Józef Życiński, Bóg postmodernistów. Wielkie pytania filozofii we współczesnej krytyce moderny, Lublin 2001, ss. 191Wadowski, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Adresat słowa BożegoBiskup, Marian (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Andreas Laun, Współczesne zagadnienia teologii moralnej. Teologia moralna – zagadnienia szczegółowe, Wydawnictwo „M”, Kraków 2002, ss. 462.Reroń, Tadeusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Antropologiczna treść chrześcijańskiego miłosierdzia w świetle encykliki „Dives in misericordia” Jana Pawła IIKupczak, Jarosław (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)John Paul II provides in his papal teaching a coherent vision of realistic, Christian anthropology. Some of the fundamental statements of this anthropology are clearly expressed in John Paul II’ theory of God’s mercy, especially in his encyclical Dives in Misericordia written in 1980. Papal theory of mercy reveals that every human person is susceptible to evil and sin but also has always a chance to rise from the fall. In the process of conversion, a sinner returns to the truth about himself while discovering the borders of his autonomy, the limits of freedom and the fact of total dependence on God who is not a rival of man but a source of life and love. Mercy has also an important social dimension because, unlike strict justice, it is able to transcend the hostility and insensibility between people and build true community. The article provides also some examples (taken from the papal teaching) of the importance of mercy in the political and economic life.Pozycja Bądźmy czujniKowalski, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Bóg miłosierny i sprawiedliwyDec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Być szczęśliwym po chrześcijańskuSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja „Charta Oecumenica” jako nowy impuls dla ekumeniiFerdek, Bogdan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Chrześcijanin wobec eutanazji, red. K. Gryz, B. Mielec, Wydawnictwo św. Stanisława BM Archidiecezji Krakowskiej, Kraków 2001, ss. 196Reroń, Tadeusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Codzienna obecność Boga w naszym życiuGroń, Ryszard (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Czas żniwa PańskiegoSiemieniewski, Andrzej (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Czy wiem, kim jestem?Wenz, Wiesław (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Diariusz wydarzeń na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Rok akademicki 2001/2002Dec, Ignacy (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Dni Tischnerowskie (Kraków 10-13 maja 2002)Baczyński, Witold (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Dotykać duchowych ran człowiekaWenz, Wiesław (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja Droga człowieka do wiary w BogaBiskup, Marian (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja E. Kaczyński OP, Morale, „Lex spiritus”, Virtù. Alcuni saggi di morale tomista, Roma 2001, Pontificia Universita S. Tommaso d’Aquino, s. 327.Młotek, Antoni (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja H. Witczyk, Gesù nel ruolo di Elia secondo Gv 1,19-34, Casale Monferrato 1998, ss. 96Rosik, Mariusz (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja II Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Człowiek z przełomu wieków w refleksji filozofii dialogu” (Poznań 12-13 czerwca 2002)Wadowski, Jan (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)Pozycja J.A. Kłoczowski, Drogi człowieka mistycznego, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2001, ss. 318Kiwka, Mirosław (Papieski Fakultet Teologiczny we Wrocławiu, 2002)