Ruch Biblijny i Liturgiczny, 2004, Tom 57, nr 3
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/38953
Przeglądaj
Ostatnie zgłoszenia
Pozycja Być błogosławieństwem dla świata – wspólne zadanie chrześcijan i żydówWronka, Stanisław (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Jolanta Szarlej, Epifanie biblijne, Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK, Katowice 2002, 247 s.Dąbek, Tomasz Maria (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Jerzy Stefański, Modlitwy Eucharystyczne w posoborowej reformie liturgicznej, Gniezno 2002, 247 s.Syczewski, Tadeusz (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Statut Polskiego Towarzystwa Teologicznego(Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Domenico Sartore, „Flores Vernantes…”. Trent’anni di studi e ricerche in Liturgia, Libreria Editrice Vaticana 2002, XI + 555 s.Syczewski, Tadeusz (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja DekretMichalik, Józef (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i AdministracjiKalisz, R. (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)In response to the request by the Governance of the Polish Theological Society, the president of the Polish Conference of Catholic Bishops decreed on April 7th, 2004 that, in accordance with the Code of Canon, Law the Polish Theological Society be recognized as a public association of the Christian faithful and therefore an ecclesiastical juridical person. In the light of the new canonical standing, the Polish Conference of Catholic Bishops has adapted – where necessary – the actual Statute of the Society and accepted it during its 327th plenary session on May 1, 2004. By the decree of July 12, 2004, the Ministry of Interior and Administration of the Republic of Poland has granted, in accordance with the Polish civil law, a juridical personality to the Polish Theological Society.Pozycja Koncepcje mesjańskie judaizmu po deportacji babilońskiejJędrzejewski, Sylwester (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Dramatic events of year 587/586 triggered off a new way of thinking of Israelites over their history. It helped to think about resurrection not only in a traditional way – a ruler from the House of David, the King–Messiah and the Shepherd–Messiah. The lacks of political independence made people think of a new Kingdom. They were looking for a nationalist Messiah, who would realistically restore the kingdom of David and Salomon. The Son of Man, through his deep relationship with God, expressed a longing for ideal Kingdom, where God can reign. The Messiah, just and chosen by God, would represent those, who saw Israel as a great Kingdom of Israel, perfectly keeping the Law and living in peace. The Son of God, mysterious pre-existent Messiah, represents those, who yearn for a new and great leader, who is supported by almighty God and who would restore a worldly, wonderful Kingdom.Pozycja Refleksje na temat współczesnych kierunków interpretacji chorału gregoriańskiegoDąbek, Tomasz Maria (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)Pozycja Zasady realizacji programów religijnych w mediach audiowizualnychBaczyński, Andrzej (Polskie Towarzystwo Teologiczne, 2004)

