Studia Oecumenica, 2009, T. 9
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/31320
Przeglądaj
Ostatnie zgłoszenia
Pozycja Z działalności Instytutu Ekumenizmu i Badań nad Integracją w roku 2009Porada, R. (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Ekumeniczne nowości wydawniczeAnderwald, A.; Porada, R. (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Współczesne oblicza religii, red. Franciszek Kampka, Warszawa: Wydawnictwo SGGW 2008, ss. 142.Jaskóła, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Stołowicz Leonid, Historia filozofii rosyjskiej. Podręcznik, tł. Bogusław Żyłko, Gdańsk: Wydaw. Słowo – Obraz – Terytoria 2008, 650, [6] s., indeks, ISBN 978-83-7453-876-3.Wolsza, Kazimierz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Porada Rajmund, Ekumeniczne rozumienie sukcesji apostolskiej. Studium dokumentów dialogów doktrynalnych, Opole: Red. Wydaw. WT UO 2008, 516 s., bibliogr., streszcz. ang, niem., Uniwersytet Opolski: Wydział Teologiczny, seria: Ekumenizm i Integracja 18, ISBN 978-83-60244-93-7.Hintz, Marcin (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Oeldemann Johannes, Eincheit der Christen – Wunsch oder Wirklichkeit? Kleine Einführung in die Ökumene, Regensburg 2009, ss. 198, Verlag Friedrich Pustet, ISBN 978-3-7917-2206-1.Jaskóła, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Mawanzi Ndombe Cesar, Das symbolische Denken als Schlüssel zum Verständnis der negro-afrikanischen (Bantu-) Weltanschauung. Eine religionsphilosophische Deutung im Anschluss an die Kulturphilosophie Ernst Cassirers, Peter Lang, Frankfurt am Main 2008, ss. 420, ISBN 978-3-631-58531-3.Jaskóła, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Karski Karol: Od Edynburga do Porto Alegre. Sto lat dążeń ekumenicznych, Warszawa: Chrześcijańska Akademia Teologiczna 2007 – 414 s. Indeks. ISBN 978-83-60273-04-3.Hanc, Wojciech (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Kantyka Przemysław, Ku wspólnemu rozumieniu Kościoła. Eklezjologia dialogu katolicko-metodystycznego, Lublin: Wydaw. KUL 2008, 257 s., bibliogr., indeks, streszcz. ang.. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II: Instytut Ekumeniczny, ISBN 978-83-7363-681-1.Glaeser, Zygfryd (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Kałużny Tadeusz SCJ, Nowy sobór ogólnoprawosławny. Natura, historia przygotowań, tematyka, Kraków: Wydaw. Księży Sercanów 2008, 602 s., bibliogr., indeks, streszcz. ang, ros., ISBN 978-83-7519-060-1.Glaeser, Zygfryd (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Florenski Paweł, Filar i podpora prawdy. Próba teodycei prawosławnej w dwunastu listach, tł. J. Chmielewski, Warszawa 2009, ss. 670, ISBN 978- 83-89158-90-1.Jakubina, Rafał (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Dąbrowska-Macura Wiesława, Wspólnota – klucz do jedności. Kościół jako koinonia według dokumentów końcowych z dialogu katolicko-zielonoświątkowego, przedm. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Świdnica: Świdnicka Kuria Biskupia 2008, 327 s., bibliogr., Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Świdnickiej, seria: Biblioteka Diecezji Świdnickiej 19, ISBN 978-83-60663-13-4.Jaskóła, Piotr (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Autorytet Pisma Świętego w Kościele. Materiały sympozjów zorganizowanych przez Sekcję Teologii Ekumenicznej Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w dniach 23 maja 2007 roku oraz 13 maja 2008 roku, red. Wojciech Hanc, Janusz Aptacy, Warszawa: UKSW 2008, 182 s., ISBN 978-83-923343-5-4.Maciążek, Wojciech (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Porozumienie fundamentalne między Stolicą Apostolską a Państwem Izrael i jego znaczenie dla relacji katolicko-żydowskichIgnatowski, Grzegorz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)One of the most important problems in the Catholic-Jewish dialogue, which began after the proclamation by the Second Vatican Council of the Declaration on the Non-Christian Religions Nostra Aetate was lack of the diplomatic relations between the Holy See and the State of Israel. After its establishing in December 31, 1993, the Catholic-Jewish relations gained a new level. The International Liaison Committee, the only official body providing a link between the Holy See and the largest Jewish organizations, started to discuss the problems of human rights, family, freedom and protection of environment from a Biblical perspective. The second important body, the Jerusalem-Vatican Committee, connecting the Holy See Commission for Religious Relations with Judaism and the Chief Rabbinate of Israel, concentrated mainly on the problems of the sanctity of human life and on the religious freedom.Pozycja W kręgu Słowa Bożego. Zarys problematyki w ujęciu dialogu katolicko-reformowanegoHanc, Wojciech (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Die Hauptaspekte der Calvins EschatologieNowak, Joachim (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Główne aspekty eschatologii Kalwina związane są ze śmiercią – przez którą dusza zostanie wyzwolona od ciała, z nieśmiertelnością – którą Kalwin rozumie wprost jako nieśmiertelność duszy, ze zmartwychwstaniem – w którym dusza zostanie ponownie zjednoczona ze swoim ciałem, z sądem w dniu ostatecznym – w którym człowiek ostatecznie zostanie przydzielony do nieba, albo do piekła. Kalwińska eschatologia to także krytyka czyśćca.Pozycja Beznamiętność chrześcijańska. Dwugłos prawosławno-metodystycznyZuber, Dariusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)The article describes the conception of Christian impassive from the Orthodox and Methodist theological perspective. I show some similarity and differences in Christian impassive understanding between those two theology traditions. At firstly I describe the nearest horizon of meaning of Christian impassive in Methodist and Orthodox theology. The issue of Christian impassive is described in eastern theology as theosis and western theology as theology of sanctification. The second part presents the idea of Christian impassive in example of the Orthodox apatheia and the Methodist perfection in love. Comparison of those conceptions of theologies shows that the Orthodox apatheia and the Methodist perfection in love are the same understanding the purpose of Christian existence.Pozycja Godność powołania małżeńskiego w ujęciu Marcina LutraPodzielny, Janusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Boskie pochodzenie cerkwi w obrzędzie jej poświęceniaPotoczny, Mateusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)Pozycja Problem kanonu w teologii ikonyKlejnowski-Różycki, Dariusz (Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, 2009)