Tożsamość w literackim supermarkecie kultury
Data
2011
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie
Abstrakt
Współczesną kulturę opisuje się często w kategoriach supermarketu, który proponując wielość produktów, zmusza kupującego albo do zaspokojenia się produktem wątpliwej wartości, albo do poszukiwań rzeczy wyjątkowej na miarę jego wymagań. Nie sposób nie zauważyć zbieżności postmodernistycznych teorii literackich z możliwościami, jakie dają tekstom nowe media cyfrowe. Współczesny czytelnik w sieci sam przecież staje się autorem. Wydaje się również, że pośród wielości tekstów, z którymi styka się w sieci, poprzez tworzenie a jednocześnie korzystanie z bogactwa cyberkultury, trudno o zbudowanie mocnej, świadomej, odpornej na chaos informacyjny i relatywizm moralny tożsamości.
Opis
Słowa kluczowe
literatura, aliteratura, hipertekstualność, postmodernizm, kultura, supermarket, supermarket kultury, tożsamość, literatura współczesna, historia literatury, literatura wirtualna, internet, literature, hypertextuality, postmodernism, culture, cultural supermarket, identity, contemporary literature, history of literature, virtual literature
Cytowanie
Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 4, s. 55-64.
Licencja
CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych