Prawda zdarzeń, komunikatu i osoby w kontekście komunikacji społecznej

Miniatura

Data

2011

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie

Abstrakt

Celem artykułu jest dokumentacja ważniejszych stanowisk w odniesieniu do współczesnego rozumienia prawdy, jej opiniotwórczego znaczenia i wpływu, jaki wywiera w obszarze współczesnej antropologii kulturowej, filozoficznej i teologicznej. Autor pragnie wykazać, że paradygmat prawdy towarzyszy procesom komunikowania społecznego i określa poznanie zdarzeń, formułowanie komunikatu o zdarzeniu i wywieranie aksjologicznego wpływu na osobę nadawcy i odbiorcy.

The aim of this paper is to document the most important views on the modern understanding of truth, its meaning and significance in the sphere of contemporary cultural, philosophical and theological anthropology. The author endeavors to demonstrate that the paradigm of truth accompanies processes of social communication and determines cognition of events, formulation of a message concerning those events and axiological influence on a sender and a recipient.

Opis

Zawiera schemat.

Słowa kluczowe

prawda, komunikacja, osoba, tożsamość, komunikacja społeczna, etyka dziennikarska, media, środki masowego przekazu, truth, communication, person, identity, journalistic ethics, mass media

Cytowanie

Kultura-Media-Teologia, 2011, nr 7, s. 16-24.

Licencja

CC-BY-ND - Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych